توصیه امنیتی به هواداران هنگ‌کنگ برای بازی با ایران

گروه ورزشی الف،   3980617043

دیدار ایران و هنگ‌کنگ در حالی روز سه شنبه در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود که یکی از خبرنگاران باتجربه هنگ‌کنگی از هواداران خواسته است تا ۱۰ نکته را در این دیدار مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی ایران در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین باید نخستین بازی خود را مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ به انجام رساند. این دیدار روز سه شنبه در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری هنگ کنگ به انجام می‌رسد.

یکی از قدیمی‌ترین خبرنگارهای هنگ‌کنگ در مطلبی به توصیف وضعیت اضطراری این کشور پرداخته و از مردم خواسته تا هرطور شده برای بازی مقابل ایران به ورزشگاه بیایند و ۱۰ نکته مهم را رعایت کنند تا حمایت از تیم‌شان به بهترین شکل ممکن انجام شود.

۱-با قدرت و انگیزه به ورزشگاه بیایید و در خیابان های منتهی به ورزشگاه هم شعار بدهید و تیم ملی‌تان را حمایت کنید. بازی سخت و مهمی در راه است.

۲-کار کردن با طبل را یاد بگیرید. در زمان برگزاری بازی به آن احتیاج داریم.

۳-ایرانی‌ها را قبل و بعد از بازی و همچنین بعد از پایان سرود ملی‌شان تشویق کنید. احترام تیم مقابل را حفظ کنید تا مشخص شود چه فرهنگ بالایی داریم.

۴-پوشش مناسب داشته باشید و از چشم‌های خود مراقبت کنید. طبق اعلام هواشناسی در زمان برگزاری بازی باد شدیدی شروع به وزش می‌کند.

۵-حتی الامکان با لباس تیره و مشکی به ورزشگاه بیایید و اگر هم امکان پوشیدن پیراهن تیم ملی نبود؛ از یک گره سیاه در لباستان بهره ببرید.

۶-به احترام جوانانی که در این سال‌ها از دست دادیم، در یک دقیقه ابتدایی بازی دست از تشویق بردارید و سکوت کنید.

۷-به احترام کشتگان‌مان در سه دقیقه خاص شروع به کف زدن کنید. اگر سکوت کنید در تصاویر تلویزیونی زیاد به چشم نمی‌آید. پس تشویق کنید تا رسانه‌های خارجی متوجه موضوع بشوند و بدانند که برای سربازان این کشور چه احترامی قائل هستیم.

۸-بیرون و درون ورزشگاه به خبرنگاران خارجی اجازه دهید تا عکس بگیرند وخبر تهیه کنند. با آنها به خوبی رفتار کنید و هدایتشان کنید.

۹-اگر لباس تیم‌های باشگاهی خارجی را پوشیده‌اید در جمع حضور پیدا کنید و به تشویق تیم ملی هنگ‌کنگ بپردازید تا ابعاد رسانه‌ای خوبی داشته باشد.

۱۰- از درگیری با ارتش و پلیس خودداری کنید. آنها می‌خواهند وظیفه خود را انجام دهند و اطلاعی از جزئیات بازی و شرایطش ندارند.