دروغگویی بی شرمانه پمپئو درباره ایران به روایت آمریکن کانسرواتیو

گروه جهان الف،   3980617035 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه اینترنتی آمریکن کانسرواتیو در تازه ترین مطلب خود با عنوان "دروغ‌های مستمر و بی شرمانه پمپئو درباره ایران"به قلم دانیل لاریسون نوشته است او نمی تواند یک مصاحبه را بدون دروغگویی به پایان ببرد!

دروغگویی بی شرمانه پمپئو درباره ایران به روایت آمریکن کانسرواتیو

گزیده این مطلب را به انتخاب الف بخوانید:

1-      پومپئو نمی تواند حتی یک مصاحبه را بدون دروغ به پایان برساند. وزیر خارجه آمریکا در دروغ تازه اش گفته: "ایرانی ها در حال سرمایه گذاری بر روی سامانه های موشکی ای هستند که قانونا اجازه ی داشتن آنها را ندارند.  آنها همین دیروز اعلام کردند که می خواهند تحقیق و توسعه در زمینه سلاح های هسته ای را افزایش دهند."

2-   اما دولت ایران چنین چیزی را اعلام نکرده و ایران دارای سلاح های هسته ای نیست. ایران هیچ برنامه ی نظامی هسته ای ندارد و برای بیش از 15 سال هم چنین چیزی نداشته است. ولی پمپئو این بار دروغ خطرناکی گفته  و طبق معمول هم بابت دروغگویی هایش بازخواست نمی شود.

3-   دولت ترامپ می خواهد افکار عمومی را با این دروغ که ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است گمراه کند. آنها با وقاحت پاسخ متعادل ایرانی ها به نقض برجام توسط ایالات متحده را به بدترین شکل ممکن تعبیر می کنند و با این کار فقط آمریکا را در آستانه ی جنگی دیگر قرار می دهند.

4-  گام سومی که ایران از آن یاد می کند به این معنی است که ایران دیگر نمی خواهد محدودیت های تحقیق و توسعه ی برجام را رعایت کند. آنها این اقدام را در پاسخ به ادامه ی جنگ اقتصادی دونالد ترامپ در دستور کار قرار دادند. هدف از این اقدام فشار به طرف های دیگر توافق نامه برای پایان دادن به تحریم های اقتصادی است.

5-    مقاله ی چاپ شده در روزنامه ی تایمز به نکته ی مهمی اشاره می کند: کنار گذاشتن محدودیت های تحقیق و توسعه یکی از اصول اساسی توافق نامه را نقض می کند، اما لزوما ایرانی ها را به توانایی دستیابی به بمب هسته ای نزدیک نمی کند.

6-   ایران رفته رفته پای بندی اش به توافق هسته ای را با خروج آمریکا از برجام کاهش می دهد اما این به این معنی نیست که ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای حرکت می کند. سیاست دولت ترامپ در مورد ایران یک شکست افتضاح است که تنش بین دو کشور را افزایش داده و تنها راهی که پمپئو می تواند این سیاست را به خورد مردم بدهد دروغ گویی مداوم و بی شرمانه پیرامون ایران و توافق هسته ای است.