حزب‌الله: بزرگترین رسوایی اسرائیل از 1948 تا کنون رقم خورد

گروه جهان الف،   3980616127

مقامات حزب‌الله ناپدید شدن نظامیان و خودروهای زرهی صهیونیستی در عمق پنج کیلومتری مرز با لبنان پس از وعده مقاومت را بزرگترین رسوایی این رژیم از 1948 تا کنون خواندند.

به گزارش فارس، مقامات و اعضای مختلف حزب‌لله در سخنرانی‌های خود به مناسبت دهه اول محرم به تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی و پاسخ حزب‌الله به آن پرداختند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: این وظیفه ماست که به اسرائیل اجازه ندهیم به کرامت ما تعرض کند.

وی ادامه داد: پاسخ محکم حزب‌الله باعث تثبیت مرحله جدیدی شد؛ مرحله «پس از جولای 2019» که از مراحل سابق متفاوت است. مرحله بازدارندگی شوک‌آور که در آن دشمن با پاسخ‌های سخت روبرو شد و سر جای خود نشست.

نعیم قاسم تأکید کرد، لبنان با ارتش، ملت و مقاومت خود قدرتمند شده و دیگر اجرای دیکته‌ها برای منافع را نمی‌پذیرد.

«علی دعموش» نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در این ارتباط اعلام کرد؛ اهمیت عملیاتی که مقاومت در شهرک «آویویم» انجام داد سوای حجم «خسارت‌های انسانی آن»، در انجام شدن آن بود. این عملیات علیرغم تمام تدابیر و آمادگی‌های دشمن برای پاسخ مقاومت انجام شد؛ همچنین تهدیدات اسرائیلی و هشدارهای بین‌المللی نیز مانع این عملیات در روز روشن نشد.

دعموش ادامه داد: اسرائیل در تجاوزهای اخیرش به سوریه و ضاحیه دنبال شکستن معادله کنونی و قواعد درگیری معمول و ایجاد قواعد درگیری و معادلات جدید بود اما پاسخ مقاومت به اسرائیل با تمام قدرت، اراده و شجاعت بار دیگر معادله بازدارندگی و قواعد درگیری را تثبیت کرد. علاوه بر آن حق پاسخگویی مقاومت در هر نقطه‌ای از مرزها با فلسطین را تثبیت شد و این در حالی است که این پاسخگویی پیش‌تر در مزارع شبعا متمرکز بود.

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله نیز اعلام کرد، تجاوز اسرائیل به ضاحیه بیروت، این رژیم را در برابر دنیا رسوا کرد زیرا زمانی که مقاومت وعده پاسخ داد ارتش دشمن و شهرک‌نشینان در طول یک هفته فرار کردند و پنهان شدند؛ هیچ سرباز یا خودروی زرهی و امثال آن در عمق پنج کیلومتری مرزها دیده نمی‌شد.

قاووق ادامه داد: این یک رسوایی بزرگ است که از سال 1948 تا کنون شاهد آن نبوده‌ایم. مقاومت پس از انجام عملیات آویویم توانست قدرت بازدارندگی را تثبیت و معادله جدید هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان را تقویت کند.

رژیم صهیونیستی در سوم شهریورماه با دو پهپاد به ضاحیه بیروت تجاوز کرد و بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «النهار» این پهپادها آماده عملیات ترور بودند. تل‌آویو در همین تاریخ حمله‌ای به سوریه داشت و در این حمله دو عضو حزب‌الله را به شهادت رساند. حزب‌الله لبنان در پاسخ به این اقدامات، دهم شهریورماه یک خودروی زرهی صهیونیستی را در نزدیکی شهرک صهیونیستی «آویویم» هدف قرار داد.