اژه‌ای: باید مبارزه همه جانبه با مفسدین انجام دهیم/ رنج مردم از خودی‌هایی که احتکار و اختلاس می‌کنند بیشتر است

گروه اجتماعی الف،   3980616067 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز مردم از این قوه انتظار دارند با قدرت با فساد مبارزه کنند و برای تحقق این حق مردم تا جایی که در توان است، مبارزه همه جانبه و سریع با مفسدین را انجام دهیم.

اژه‌ای: باید مبارزه همه جانبه با مفسدین انجام دهیم/ رنج مردم از خودی‌هایی که احتکار و اختلاس می‌کنند بیشتر است

به گزارش تسنیم، غلامحسین محسن اژه‌ای صبح امروز وارد ایلام شد و در فرودگاه ایلام مورد استقبال مسئولان نظامی و انتظامی و سیاسی استان ایلام قرار گرفت و همچنین در مزار شهدای گمنام ایلام حاضر و ضمن ادعای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری ایلام شرکت و در این  مراسم اظهار داشت:  امروز نیازمندیم که دشمن شناسی را به دقت انجام دهیم.

معاون اول قوه قضائیه  گفت: باید دقت کنیم یزید و منکر امروز را بشناسیم. باید توجه کرد منکری که امروز ترویج می‌شود و به ظاهر یک جلوه اسلامی دارد و در جامعه به نام اسلام ناب می‌شود، چیست؟ اگر می‌خواهیم خون امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را پاس بداریم باید شرایط زمان خود را بشناسیم. عزاداری ها بسیار مهم است و مقدمه‌ای است که نهضت امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه بداریم و در برابر منکر ولو از جان و آبرو بایستد.
محسنی اژه‌ای افزود: امروز باید ببینیم چه کسانی به‌دنبال خدشه وارد کردن به دین هستند و اگر در این مسیر قدم برداشتیم بدانیم پیرو امام حسین(ع) هستیم. امروز چه کسانی می‌خواهند اسلامیت و عزت ایران را حفظ و روز به روز به اقتدار آن بیافزاید و خدایی نکرده چه کسانی خواسته یا ناخواسته از مسیر دیگری حرکت کنند‌.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید توجه کرد دشمنان بنا دارند چه چیزی را از طریق فضای مجازی در میان نسل جوان ترویج کنند و چگونه باید مقابله کرد. چگونه می‌خواهند بنیاد اسلامی خانواده ما را سست کنند که اگر سست شد پایه‌های اجتماع هم سست می‌شود و بسیاری از گرفتاری‌های امروز غرب به همین خاطر است.

وی عنوان کرد: دشمن امروز به‌دنبال تفرقه‌افکنی و بدبین کردن نسبت به یکدیگر است که برای این منظور از هیچ روشی همچون دروغ پراکنی و شایعات و حرف‌های ناروا در شبکه‌های مجازی دریغ نمی‌کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: می‌خواهند وانمود کنند که مردم از اعتقاداتشان خسته شده‌اند اما قسم می‌خورم بیش از دهه اول انقلاب جوان‌های آماده برای نظام و انقلاب داریم. امروز دشمن نهایت تلاش خود را می‌کند تا اقتدار نظام را تضعیف کند و هنگامی که نیروی ما را تضعیف کنند به خواسته خود می‌رسند‌.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها بر این تصور هستند که اگر کوتاه بیاییم دشمن بر ما سوار نمی‌شود گفت: در صورتی که اگر امروز استکبار از ایران اسلامی حساب می‌برند به‌خاطر قدرت ماست. لذا نتیجه سازش با استکبار سرنوشتی همچون مرسی را به دنبال دارد که او با قفس، این طرف و آن طرف می‌کردند. لذا با این ترفندها قصد دارند ما به سمت خود بکشانند و بعد سیاست تضعیف را دنبال می‌کنند و در نهایت خواسته و هدف پنهانی خود را اعمال می‌کنند.

محسنی اژه‌ای به عملیات روانی دشمن گریزی زد و افزود: امروزه دشمن از طریق عملیات روانی شدید از طریق ماهواره و فضای مجازی به‌دنبال فشار بر مردم است که راه به جایی نبرده و نمی‌برند. امروز بعد از شکست‌های متعدد به دنبال مذاکره مجدد هستند که فریبی بیش نیست و دولتمردان باید این را دریافته باشند. باید سوال کرد نتیجه چند سال مذاکره و گفت‌‌وگو و قول‌ها چه شد و مگر قرار نبود همه تحریم‌ها برداشته شود اما آیا برداشته شد یا بدتر از قبل شد. شرایط بانکی و فروش نفت نیز همین مسیر را طی کرده است.

معاون اول قوه قضائیه عدم وفای به عهد آمریکار را اثبات شده دانست و یادآور شد: پیشنهاد 15 میلیارد دلار خط اعتباری هم که اخیرا داده شده نیز قابل بررسی است که آیا باز هم زیر قول خود خواهند زد یا خیر به فرض چنانچه هم این مبلغ را بدهند آیا ما خودمان نمی‌توانیم بیش از این رقم را به دست بیاوریم؟ لذا با استفاده و مدیریت مواردی همچون فرارهای مالیاتی در این مسیر گام برداشت و قوه قضائیه همه جهت به دولت کمک می‌کند.

وی ملاک در مذاکرات را سیاست‌های کلی نظام دانست و تاکید کرد: در مذاکرات را سیاست‌های کلی نظام باید ملاک همه قرار گیرد تا بار دیگر فریب دشمن را نخوریم. اگر آن تذکرات رهبری در زمان مذاکرات اجرایی شد امروز شرایط بهتری داشتیم.

مبحث بعدی محسنی اژه‌ای مبارزه با فساد توسط دستگاه قضا و خوشبینی مردم به این دستگاه بود که خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد گرفتاری برای معیشت مردم است و برخی در داخل نیز در زمین دشمن بازی می‌کنند و برخی با نیت دشمن و یا منافع شخصی این مسیر را دنبال می‌کنند که رنج مردم از خودی‌هایی که احتکار و اختلاس می‌کنند بیشتر است.

وی یادآور شد: امروز مردم از این قوه انتظار دارند با قدرت با فساد مبارزه کنند و برای تحقق این حق مردم تا جایی که در توان است، مبارزه همه جانبه و سریع با مفسدین را انجام دهیم.

محسنی اژه‌ای شرط موفقیت در مبارزه با فساد را مدیریت جهادی و انقلابی عنوان و گفت: اگر می‌خواستیم در این مسیر موفق شویم باید شرایط و بسترهایی از قبل فراهم می‌شد و این نیازمند ورود دولت و مجلس نیز است و مبارزه با فساد نه فقط فساد اقتصادی بلکه در سایر حوزه‌ها نیازمند کار جهادی و روحیه انقلابی است.

کمک رسانه‌ها در مبارزه با فساد پایان بخش سخنان معاون اول قوه قضائیه بود که افزود: امروز مردم به قوه قصائیه خوشبین هستند که باید این را مغتنم بشماریم و نیاز است رسانه‌ها و کسانی که داری تریبون هستند به‌ویژه مردم در راستای مبارزه با فساد کمک کنند.