جدیدترین وضعیت کارت‌ سوخت

گروه اقتصادی الف،   3980615043

هم اکنون تنها راه صدور کارت المثنی مراجعه به دفتر خدمات مشترکین پلیس ۱۰+ است و هیچ نیازی به بارگذاری اطلاعات مردم بر روی درگاه‌های اینترنتی نیست.

به گزارش تسنیم، با وجود الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی در زمان سوخت‌گیری از 22 مردادماه سال جاری و همچنین محدود شدن حجم سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌ها به 30 لیتر در هر نوبت از ابتدای شهریورماه سال جاری، درحال حاضر کمتر از 10 درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود موقع خرید بنزین استفاده می‌کنند.

شهرام رضایی معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص گفت: اگرچه مردم استقبال خوبی در زمینه ثبت نام کارت سوخت انجام داده‌اند، اما از آنجا که کماکان کارت جایگاه‌ها فعال است زیر 10 درصد از مردم از کارت شخصی استفاده می‌کنند که امیدواریم این عدد افزایش یابد.

وی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های المثنی افزود: از ابتدای اجرای این طرح، حدود 3 میلیون و 600 هزار درخواست صدور کارت المثنی داشته‌ایم که از این عدد حدود 70 درصد آن تولید شده و مابقی کارت‌ها نیز نهایتا تا آخر مهر تولید می شود و به دست مردم خواهد رسید.

 

رضایی در زمینه زمان انتظار صدور کارت گفت: فرآیند تولید کارت سوخت المثنی در شرایط عادی، ​ 2 تا 3 هفته است، اما با این حجم درخواستی که امروز با آن مواجه ایم ممکن است این فرآیند به یک ماه نیز برسد.

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها مرجع پیگیری کارت هوشمند سوخت را درگاه epolice.ir عنوان کرد و گفت: از مردم خواهش می‌کنیم برای پیگیری کارت سوخت خود به این سایت مراجعه کنند چرا که هنوز هم یک میلیون کارت در باجه‌های معطل پست داریم و متاسفانه کسانی که درخواست کارت المثنی داشته اند تا به امروز برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده اند.

* جایگاه داران حق ندارند هیچ مبلغی مازاد بر قیمت بنزین از مردم مطالبه کنند

رضایی درباره کارت جایگاه‌ها و تخلفاتی که اخیراً در زمینه ارائه این کارت‌ها به متقاضیان مشاهده شده نیز افزود: گزارش‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه برخی از جایگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن کارت سوخت جایگاه‌ها به مردم مبالغی را درخواست کرده بودند به همین منظور اطلاعیه‌ای را صادر کرده و به مردم اعلام کرده ایم جایگاه داران حق ندارند هیچ مبلغی مازاد بر قیمت بنزین از مردم مطالبه کنند و اگر مردم مواردی را مشاهده کردند حتما با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند و مطمئن باشند بازرسان ما به این جایگاه‌ها مراجعه و با متخلفین احتمالی برخورد خواهند کرد.

* ثبت نام کارت سوخت المثنی فقط در دفاتر پلیس 10+

وی در خصوص اینکه برخی وب سایت‌ها اخیرا با ارسال پیام‌ها به مردم از آن‌ها می‌خواهند برای ثبت نام کارت سوخت و یا دریافت سهمیه بنزین ثبت نام کنند افزود: هم اکنون تنها راه صدور کارت المثنی مراجعه به دفتر خدمات مشترکین پلیس 10+ است و هیچ نیازی به بارگذاری اطلاعات مردم بر روی درگاه‌های اینترنتی نیست بنابراین از مردم می‌خواهیم اطلاعات خود را به ویژه شماره کارت بانکی خود را در اختیار هیچ درگاه اینترنتی قرار ندهند.

 رضایی اضافه کرد: البته تلاش می‌کنیم امکانی را فراهم کنیم تا متقاضیان بتوانند مراحل ثبت نام کارت سوخت المثنی خود را از طریق سامانه دولت همراه نیز انجام دهند، اما هنوز این امکان فراهم نشده و تا زمانی که سامانه دولت همراه راه اندازی نشود هیچ درگاه اینترنتی برای ثبت نام کارت سوخت وجود ندارد و متقاضیان صرفا باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه ارسال کارت هوشمند سوخت برخی از هموطنان به آدرس‌های دیگر و حتی شهرهایی به جز شهر محل سکونت مالک هم گفت: روش تولید کارت هوشمند سوخت این است که پس از صدور نیروی انتظامی آدرسی را که برای یک خودرو ثبت شده در اختیار ما قرار می‌دهد و این کارت‌ها به آدرس ثبت شده ارسال می‌شود بنابراین اگر برای خودرویی آدرس قدیمی مالک ثبت شده باشد کارت سوخت به صورت خودکار به آن آدرس ارسال می‌شود و اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده به این دلیل است که آدرس مالک تغییر کرده، اما این تغییر را به نیروی انتظامی اعلام نکرده است بنابراین از متقاضیان درخواست می‌کنیم هنگامی برای صدور کارت به دفاتر پلیس 10+ مراجعه می‌کنند در صورتی که آدرسشان تغییر یافته حتما این تغییر را اطلاع دهند.

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: با این حال شرکت پلیس امکانی را فراهم کرده است که اگر افراد متقاضی باشند می‌تواند کارت سوخت آن‌ها را به آدرس جدیدشان مجددا ارسال کند.

* مقابله با قاچاق سوخت و اصلاح الگوی مصرف، نتیجه استفاده از کارت سوخت شخصی

رضایی اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی را در شناسایی و مقابله سوء استفاده از کارت‌های سوخت موثر دانست و گفت: در همین زمان اندکی که از اجرای طرح می‌گذرد کارت‌های مهاجر بسیاری که برای قاچاق سوخت مورد سوء استفاه قرار می‌گرفتند شناسایی و ابطال شده است و همین جا از مردم بابت همکاری شان در این زمینه تشکر می‌کنیم، زیرا استفاده از کارت سوخت شخصی هم در زمینه مقابله با قاچاق سوخت و هم در زمینه اصلاح الگوی مصرف موثر خواهد بود.