نکاتی درباره امام زمان (عج) در سخنان حجت‌الاسلام قرائتی

گروه فرهنگی الف،   3980615021 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برخی از امام زمان (عج) غافل هستند، گفت: اسم بچه‌های خود را فاطمه و مهدی بگذاریم و در همه خانه‌ها فاطمه باشد، با امام زمان (عج) معامله کنید و یکی از بچه‌هایتان را وقف ایشان کنید.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی پنجشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام کرمان اظهار داشت: یکی از کلماتی که امام حسین (ع) برای رفتن به کربلا فرمود این بود که «من غرضم اصلاح است» چه چیز را می‌خواهد امام اصلاح کند؟ نماز که می‌خواندند حتی لشکر یزید، این اصلاح یعنی حکومت فاسد است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در تشریح سه مسئله مصلح، اصلاح و صالح عنوان کرد: اول مصلح خداست، قرآن در سوره محمد می‌فرماید: «خداوند اصلاح می‌کند آن ضعف‌ها را» و حضرت مهدی (عج) اولین مصلح است.

وی خطاب به نوجوانان بیان کرد: قرآن کریم در سوره 101 آل عمران می‌فرماید: چرا کافر می‌شوید؟ در حالی که آیات خدا برای شما تلاوت می‌شود با اینکه آیات هست، رسول هست، معنایش این است که اگر رسول نباشد و یک حجت معصوم روی زمین نباشد، کافر بودن شما مجاز است.

قرائتی با بیان اینکه این آیه برای وجود حجت معصوم در طول تاریخ است، بیان کرد: این یکی از آیه‌های خیلی قوی در قرآن کریم است که نسبت به آن غفلت شده و بهترین آیه برای این است که بگوید باید حجت خداوند باشد.

این مفسر قرآن کریم گفت: مگر امام خمینی (ره) نیامد حکومت فاسد را برداشت، دست خالی حزب‌الله لبنان در برابر دشمن و پیروزی‌هایش، جمهوری اسلامی با همه ضعف‌هایی که در بدنه آن است چیزهایی را ثابت کرد که می‌شود ولی خدا حکومت کند، توطئه‌ها خنثی شود و ترسوها شجاع شوند.

وی با تأکید بر اینکه می‌شود ابرقدرت‌ها بترسند و آدم‌های دست خالی پیروز شوند، گفت: در تاریخ بوده این چیزها و قرآن می‌گوید چند نفر ولی خدا حکومت پیدا کردند، یکی یوسف برده‌ای که فروخته شد اما حکومت را به دست گرفت، سلیمان و داوود هم پیغمبر بودند و هم سلطنت داشتند، ذوالقرنین هم حکومت شرق و غرب را داشت و هم پیغمبر بود.

قرائتی ادامه داد: می‌گویند: «دنیا باید پر از ظلم شود که امام زمان (عج) بیاید»، پس همه گناه کنیم تا امام بیاید، اما فرق است دنیا پر از ظلم شود یا پر از ظالم، می‌گوید دنیا پر از ظلم شد ولو با یک نفر، لازم نیست همه گناه کنند یک ظالم می‌تواند دنیا را پر از ظلم کند.

وی تصریح کرد: حدیث داریم که «وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند که دنیا پر از ظلم شود»، کلمات معنایش فرق می‌کند.

این مفسر قرآن به مسئله طول عمر امام زمان (عج) پرداخت و عنوان کرد: امام زمان بیش از 1200 سال سن دارد، آیا می‌شود یک نفر اینقدر عمر کند؟ همه ما در صورت ابرو و مژه داریم مو هست اما تکان نمی‌خورد ولی موی سر و صورت هر هفته اصلاح می‌شود، خداوند می‌خواهد یکی ثابت باشد یکی متغیر همان خدا می‌تواند در جامعه یک نفر را ثابت نگه دارد بقیه را متغیر، پس می‌شود، ایمان ما ضعیف است، قدرت خداوند محدودیت ندارد.

قرائتی در ارتباط با مسئله غیبت امام زمان (عج) بیان کرد: 11 امام را کشتند خداوند امام دوازدهم را غایب کرده تا مردم آماده شوند، غیبت امام زمان اینطور نیست که اثری نداشته باشد.

وی به ذکر یک خاطره پرداخت و گفت: «شب نیمه شعبان بود که مدینه بودم قصرالدخیل که طبقه دوم غذا می‌خوردم، گفتم امشب نیمه شعبان است یک کاری بکنیم برویم مغازه‌های طبقه پایین چند تا پیراهن بخریم به همه آشپزها عیدی بدهیم، همین طور که غذا می‌خوردیم یادم آمد پول نداریم و خرج کردیم، نمی‌دانم چند دقیقه شد کسی آمد کار من گفت، آشپزها احتمالا می‌آیند که از شما تشکر کنند، من آن طرف بودم به دلم برات شد که یک کاری بکنم پیراهن بخرم به آنها بدهم و من به نیابت تو این کار را کردم».

قرائتی با بیان اینکه اگر نیت کنیم، کار بکنیم، درست می‌شود و اشتباه می‌کنند کسانی که سهم امام نمی‌دهند و از امام زمان غافل هستند، بیان داشت: حتی اسم بچه‌های خود را فاطمه و مهدی بگذاریم و در همه خانه‌ها فاطمه باشد، اگر چند پسر دارید یکی را وقف طلبگی کنید، با امام زمان (عج) معامله کنید و یکی از بچه‌هایتان را وقف امام کنید.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دعای امام زمان (عج)  پشت سر ما است، عنوان داشت: در دنیای پر از آتش روز به روز آمریکا عقب و جمهوری اسلامی جلو می‌افتد، اخلاص هست وگرنه 40 سال ابرقدرت‌ها ما با مبارزه کردند اما هر روز بهتر از دیروز هستیم.

قرائتی در خصوص یاران امام زمان (عج) بیان داشت: قرآن می‌فرماید: «بندگان صالح یاران امام زمان هستند»، برای امام زمان صدقه بدهید، دعای اللهم کن لولیک بخوانید، هفته‌ای یک مرتبه آقا کارهای ما را می‌بیند سفارش‌هایی که کرده را انجام دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان با بیان اینکه نماز جمعه چندمنظوره و یک مانور سیاسی و تذکر اخلاقی است، خاطرنشان کرد: حدیث داریم که نماز جمعه که می‌روید بدوید برای نماز جمعه بازار را ببندید.