وعده وزیر علوم؛: مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه‌های کشور از سال جدید

گروه اجتماعی الف،   3980615020 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم گفت: با ابلاغ قانون مقابله با تخلف علمی، از سال جدید اقدام گسترده‌ای در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس درباره ادامه فروش پایان‌نامه‌ها علیرغم وضع قانون مقابله با تقلب علمی و تصویب آیین‌نامه اجرایی این قانون، اظهارداشت: برخورد با تخلفات علمی از چند وجه در حال پیگیری است.

وی گفت: به عنوان اقدام اول، با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی این قانون کارگروه‌‌های مربوطه در دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد می‌شود تا از وقوع این تخلف‌ها پیشگیری شود. تجربه نشان داده که این موارد بیشتر در مراکز آموزشی که امکانات محدودی داشته‌اند رخ داده و اغلب افرادی که مرتکب این تخلف شده‌اند از کسانی هستند که باوجود علاقه به تحصیل و مدرک تحصیلی، به دلیل مشغله کاری فرصت انجام تفاوت درسی را ندارند.

وی گفت: با ابلاغ این قانون و تشکیل کارگروه‌‌های مربوطه در دانشگاه‌های سراسر کشور مقابله گسترده با تخلفات علمی از سال جدید رقم زده خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در بخش دیگر، برخورد با تخلفات توسط اقدام مشترک وزارت علوم و نیروی انتظامی در دست انجام است و تاکنون هم برخوردهای موثری صورت گرفته است و البته باید به این نکته توجه داشت که هیچ‌ تخلفی تنها با تصویب قانون به پایان نمی‌رسد و همچنان نیازمند برخورد با تخلف هستیم.

به گفته وی، این برخوردها به توقف فعالیت بسیاری از مراکز غیرقانونی فروش پایان‌نامه منجر شده و در فعالیت برخی مراکز هم وقفه ایجاد کرده است.