معاون رئیس جمهور: ایران اهل صلح است

گروه سیاسی الف،   3980614198

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برجام یک سند جهانی و بین المللی است که باعث شد مشکلات ایران برطرف شود اما امروز تحریم آمریکا با تحریم بین المللی تفاوت دارد.

به گزارش مهر، حسینعلی امیری شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان فارس بیان کرد: طی ١٨ ماه گذشته مشکلات مختلفی در جامعه ایران به وجود آمد و مردم نیز این مشکلات را تجربه کردند اما اتحاد مردمی، معنویات رهبری و استفاده از قدرت دیپلماسی در عرصه جهانی باعث شده تا از شرایط سخت عبور کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: شرایطی در کشور پیش آمده است که شاهد بهره برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در کشور هستیم که نشان دهنده این موضوع است مسیر اقتصادی ایران در مسیر مناسبی است.

امیری تاکید کرد: ایجاد ثبات ارزی، ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی همگی نشان دهنده این است که شرایط اقتصادی کشور در حال بهبود است و این موضوع در جهان ثابت شده است که مردم ایران اهل صلح اند.

وی در خصوص فعالیت‌های دولت دوازدهم نیز تصریح کرد: دوران دولت دوازدهم اگر به سه مقطع تقسیم بندی شود بخش اول ابتدای دولت بود بخش دوم شرایطی بود که پس از خروج آمریکا از برجام روی داد و در مقطع سوم جایگاه دولت در حال حاضر است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری اضافه کرد: مشکلات داخلی و مشکلات خارجی باعث شد تا شرایط دولت در سال‌های ابتدایی حرکت خود دچار معضلات مختلفی شود و ایران چند سالی نیز با تحریم‌های بی سابقه مواجه شود تا جایگاه بدی در جامعه جهانی داشته باشد.

وی برجام را یکی از پرونده‌های مهم ایران در جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین پرونده‌های که باعث شد مشکلات ایران کاملاً از بین برود حل پرونده مشکل اتمی است و قطع نامه که ایران به شش کشور جهان امضا کرد عاملی برای رفع مشکلات ایران در جامعه جهانی شد.

امیری اضافه کرد: برجام به عنوان یکی از سندهای بین المللی همچنان در جامعه جهانی وجود دارد و پس از برجام شاهد آزاد شدن دارایی‌های ایران پس از ٣٧ سال بودیم البته اکنون نیز شاهد تحریم‌های آمریکا هستیم اما این تحریم‌ها با تحریم‌های جامعه بین المللتفاوت دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: امریکا فکر می‌کرد با خروج از برجام و هدف قرار دادن اقتصاد ایران می‌توانند ایران را منزوی و از حرکت بیاندازد اما چنین نشد و هیچ گاه سرعت حرکت ایران در پیشرفت تغییر نکرد.