مطالبات کارگران آذرآب چیست؟

گروه اقتصادی الف،   3980614112 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای کارگری آذرآب خواسته و مطالبات کارگران آذرآب را تشریح و بیان کرد.

 

شرکت صنایع آذرآب اراک شرکت هلدینگ ایرانی است که در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی، ساخت پالایشگاه‌های گاز، پالایشگاه‌های نفت، مجتمع‌های پتروشیمی، سدها،کارخانجات سیمان، نیروگاه‌های‌ برق‌آبی، نیروگاه‌های گازی، نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید تجهیزات مربوط به آنان فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت در زمینه ساختکارخانجات قند و کارخانجات نیشکر و تولید تجهیزات آنان نیز تخصص دارد.

شرکت صنایع آذرآب در سال 1363 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران شناخته می‌شود که از پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت می‌توان به: نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، توسعه واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک اشاره کرد.

اعتراضات چندباره کارگران آذرآب؛ سفره خالی کارگران در میدان اصلی اراک پهن شد

پس از واگذاری‌ها و بروز مشکلاتی در این شرکت از سال 96 به بعد بود که مجموعه استان شاهد اعتراضات عمده کارگری از سوی کارگران این شرکت بود تا آنجاکه یکم شهریور ماه 1396 برای چندمین بار در اعتراض به محقق نشدن وعده ها و پرداخت نشدن چند ماهه حقوق و مزایا و مطالباتشان مقابل دادگستری استان مرکزی در اراک تجمع کردند.

اما این روزها بار دیگر کارگران این شرکت به سبب مشکلات موجود در کارخانه دست به تجمع زدند و در چند روز گذشته با تجمع در میدان اصلی اراک خواستار شنیده شدن صدای اعتراضشان شدند، به طوری که در حرکتی نمادین با پهن کردن سفره خالی به طعنه به مسئولان مشکلات کارگری را گوشزد کردند.

پس از این روز و چند روز مکرر نیز تجمعات ادامه داشته تا اینکه مدیرکل اقتصادی معاونت اقتصادی استانداری مرکزی و فرماندار اراک به میان کارگران آمده و باز وعده‌های روزهای آتی را برای کارگران تکرار کردند.

تصمیماتی گرفته شده که هنوز دست ما نرسیده است!!!

با این حال صبح امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت آذرآب گفت: طبق آخرین اطلاع در دسترس، بانک کشاورزی در رابطه با هیئت مدیره موقت تصمیماتی گرفته که هنوز به دست ما نرسیده است.

سعید فرخی افزود: ما نیز همانند کارگران و کارکنان شرکت، مهمترین مسئله آذراب را تعیین مالکیت می‌دانیم و معتقدیم باید سهامدار مشخص و توانمند در این حوزه و دارای اهلیت وارد کار شود.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: بانک کشاورزی به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که بانک ها برای بانکداری دارند، معتقد است که باید یک سهامدار دارای اهلیت فنی و مالی و مدیریتی انتخاب شود. هفته گذشته نیز در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید نیز موضوع اصلی همین موضوع بود و به صورت جدی پیگیر تعیین تکلیف این مهم تا هفته آینده هستیم

رئیس شورای کارگری آذرآب: سهام‌دار باید اهلیت صنعتی داشته باشد

با این حال، جواد صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به علت اعتراض کارگران شرکت آذرآب اراک در روزهای گذشته اظهار داشت: علت اعتراض این است که سهام‌دار شرکت آذرآب باید اهلیت صنعتی داشته باشد و دلش برای کارخانه بسوزد و به دنبال پا گرفتن کارخانه باشد.

وی افزود: دو سهام‌دار عمده داریم، نماینده بانک کشاورزی و مدیر تاسیسات جنوب که دوست ندارند کارخانه پا بگیرد این درحالی است که اکنون هیئت مدیره، مدیرعامل و قائم مقام نداریم.

رئیس شورای کارگری شرکت آذرآب اراک تصریح کرد: اصل اعتراض برای نبود ثبات در مدیریت بوده که تمام آن به سهام‌دار برمی‌گردد، معوقات هم جزو عوامل اعتراضات هست، اما با وجود اینکه نزدیک سه ماه معوقه داریم، عمده مشکل سهام‌دار، مدیرعامل و هیئت مدیره است.