30 درصد مردم ایران نزدیک خط فقر هستند

گروه سیاسی الف،   3980614089

وزیر کار با اشاره به اینکه دشمن از شکست ایران اسلامی ناامید شده است، گفت: 30 درصد مردم ایران نزدیک خط فقر هستند.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری دقایقی قبل در دیدار با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امروزه کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو است گفت: سلطه طمع کرده و همه تلاش‌های خود را علیه ایران اسلامی به کار بسته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ملت جمهوری اسلامی ایران با مقاومت خود به شکلی عمل کردند که نشان داد به زانو در آوردن ملت ایران کار هر کسی نیست و به همین دلیل شکست‌های پی در پی برای دشمن به وجود آمده است.

وی به مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و اذعان داشت: این مقاومت مردم مسئولیت مسئولان کشور را بیشتر از گذشته می‌کند.

شریعتمداری با بیان اینکه بیش از 500 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در سطح کشور هستند تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از شهرها افرادی که در زیر خط فقر زندگی می‌کنند زیاد هستند و حتی در شهر یزد که همیشه نرخ آمار بیکاری پایین بوده، افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 30 درصد مردم ایران نزدیک خط فقر هستند که مشارکت همه مردم را می‌طلبد افزود: در بین سال‌های 92 تا 95 دستمزد مستمری بگیران رشد بسیار خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: دولت قدم‌های بسیار خوبی را برای حل مشکلات مردم در سطح کشور برداشته است ولی بازهم با خدماتی که صورت گرفته، فاصله زیادی با شرایط مطلوب داریم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه در این مدت فعالیت خود، مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار دادیم عنوان کرد: همه موارد باید به صورت شفاف به مردم اطلاع داده شود و آنها از تمامی فعالیت‌ها باخبر باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار تلاش داریم تا روابط صلح و صفایی را بین کارگر و کارفرما برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه نهضت مهارت افزایی در کشور در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: 93 هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند که در بخش‌های مختلف اقدامات گوناگونی صورت گرفته است.