نمکی: هیچ پروانه‌ای برای تولید یا واردات دارو باطل نشده است

گروه اجتماعی الف،   3980614007

وزیر بهداشت گفت: پروانه‌های فعالیت کارخانجات تولیدی دارو دارای محدوده زمانی مشخصی است، اما تاکنون هیچ پروانه تولید یا وارداتی را ابطال نکردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها موضوع دارو در رسانه‌ها و فضای مجازی داغ شده است، اخبار در مورد ارز ، مافیا دارو، فروش دارو در ناصر خسرو، حمایت از تولید داخلی با کیفیت و مقایسه با نمونه خارجی برخی از این دست موضوعات  است.وزارت بهداشت هم در سال جدید مطابق شعار سال ٩٨ که مقام معظم رهبری آن را رونق تولید، نامگذاری کرده است، برنامه‌هایی برای حمایت از اعلام کرده است، در این بین در فضای مجازی اخبار مبنی بر بی‌کیفیتی داروی ایرانی یا رانت به واردکنندگان دارو منتشر شده است.

به گفته وزیر بهداشت، مسئولان سازمان غذا و دارو، صنعتگران حوزه دارو، داروی ایران باکیفیت است اما برخی با انتشار اخباری مانند ابطال پرونده تولید دارو قصد دارند تا چهره صنعت داروسازی و کیفیت داروی ایرانی را تخریب کنند.

نمکی، درباره صدور و ابطال پروانه برای تولید یا واردات دارو اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ پروانه‌ای برای تولید دارو باطل نشده است، اما باید توجه داشت که پروانه‌های صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت که مجوز برای تولید دارو محسوب می‌شود، محدوده زمانی مشخصی دارد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر تولید کننده‌ای در مهلت مقرر نتوانست داروی مورد نیاز را تولید کند پروانه تولید دارو باطل می‌شود و شرکت تولید کننده برای اخذ مجوز مجددا باید در سازمان غذا و دارو اقدام کند.

او با اشاره به ایجاد قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای حل مشکلات در حوزه دارو اظهار کرد: وزارت بهداشت شورای مشورتی را تحت عنوان قرارگاه تشکیل داده است که تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی همچنین وارد کنندگان، هریک نماینده‌ای در شورای مشورتی دارند و نظرات و مسائل خود را با در میان می‌گذارند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: شورای مشورتی به صورت دوره‌ای با حضور نمایندگان و تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی تشکیل می‌شود و در صورت بروز مطرح شدن مشکلی در حوزه تجهیزات و دارو دستور رسیدگی و رفع موانع را به همان شورای مشورتی می‌دهند.