ثبت نام ۴۳۰۰ نفر در طرح اقدام ملی تولید مسکن 

گروه اقتصادی الف،   3980613181

یک مقام مسئول در بنیاد مسکن گفت: استان کرمان به عنوان شهر پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن را آغاز کرده که تا امروز بیش از ۴ هزار و ۳۰۵ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌ اند.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اباذر جابری با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان کرمان از ۶ شهریور امسال  ساعت ۸ صبح در سامانه «آباد» آغاز شد، گفت: متقاضیان در  روز اول می‌توانستند در این سامانه برای ساخت و تولید مسکن ثبت‌نام کنند، ولی به دلیل استقبال زیاد متقاضیان، درخواست تمدید آن ارائه که خوشبختانه امروز با آن موافقت شد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی تولید مسکن در ۷۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر استان کرمان، به جز شهر کرمان صورت گرفته و ثبت‌نام متقاضیان به اوج خود رسیده است، به‌صورتی که تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه دهم شهریور حدود ۴ هزار و ۳۰۵ نفر ثبت نام کرده‌اند.

مدیر کل برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن افزود: سهمیه استان کرمان از ۱۰۰ هزار سهمیه، ۲ هزار واحد است که بعد از پایش تمامی ثبت‌نام کنندگان، ۲ هزار نفر می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند.

مدیر کل برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه متقاضیان باید دارای سه شرط از جمله فاقد مسکن باشند، متاهل و یا سرپرست خانوار باشند و سابقه سکونت در محل و یا استان را داشته باشند، گفت: بعد از ثبت‌نام متقاضیان در ۲ دسته قرار می‌گیرند، از جمله ۲۰ درصد از آن‌ها جزو متقاضیان دارای زمین و ۸۰ درصد از آن‌ها جزو متقاضیان فاقد زمین محسوب می‌شوند.

جابری اظهار کرد: بعد از استان کرمان ۱۰ استان دیگر در فاز بعدی برای ثبت‌نام اعلام می‌شود و بعد از آن ثبت‌نام استان‌های باقیمانده آغاز می‌شود.

مدیر کل برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن بیان کرد: سهمیه بنیاد مسکن از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن ۱۰ هزار واحد است و استان کرمان به‌عنوان پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان خود را آغاز کرده است.

وی درباره تسهیلات متقاضیان هم گفت: ممکن است برخی از متقاضیان فاقد مسکن، اما دارای زمین باشند؛ که این افراد خود مالک محسوب می‌شوند در نتیجه می‌توانند تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی به‌مدت ۲ سال دوره مشارکت ساخت و با بازپرداخت ۱۲ سال قسط و نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنند؛ البته در تلاش هستیم که نرخ سود این تسهیلات را کاهش دهیم.