طعنه سندرز؛ آمریکا ثروتمندترین کشور جهان با 40 میلیون فقیر است

گروه جهان الف،   3980613179

یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی از نابرابری موجود در بین خانواده‌های آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس، یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در سخنانی وضعیت کنونی حاکم بر این کشور را از لحاظ اقتصادی و امور پزشکی زیر سئوالبرد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی و یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی نوشت: «آمریکا ثروتمندترین کشور در کره زمین است،اما ما چهل میلیون فقیر داریم، 34 میلیون آمریکایی فاقد بیمه سلامت هستند و نیمی از مردم به خاطر حقوق پایین قادر به برآورده کردن تعهدهای مالی نیستند و در صورت بروز بحران‌های مالی یا بیکاری پس اندازی ندارند.»

برنی سندرز در روزهای گذشته نیز اظهار داشته بود که 20 درصد بزرگسالان در آمریکا قادر به پرداخت هزینه نسخه‌های درمانی خود نیستند.

سندرز در این زمینه نیز اظهار داشته بود : «ما نیازمند شجاعت سیاسی و حرکت توده‌های مردم هستیم، اما اصل مسئله این است که مجبور نیستیم وضعیتی را تحمل کنیم که از میان هر پنج بزرگسال یک نفر توان پرداخت هزینه نسخه‌های خودشان را ندارند، در حالی که شرکت‌های دارویی و مدیران آن‌ها میلیون‌ها دلار سود کسب می‌کنند.» (جزئیات بیشتر)

برنی سندرز چندی قبل نیز با انتقاد از جامعه آمریکا گفته بود که ثروت سه میلیاردر آمریکایی بیشتر از نصف جمعیت این کشور است. وی پیشتر نیز پیشنهاد قطع کمک‌های آمریکا به رژیم‌صهیونیستی را مطرح کرده بود.