منافی: برگزاری دربی زودهنگام به سود پرسپولیس است

گروه ورزشی الف،   3980613013

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم تصمیماتی که کالدرون می‌‌گیرد احساسی نباشد چرا که من او را یک مربی کاربلد می‌بینم.

جواد منافی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه نظرش درباره پرسپولیس فصل جدید چیست، گفت: به نظر من زود است که از الان بخواهیم درباره پرسپولیس با هدایت کالدرون صحبت کنیم هرچند که با وضعیت فعلی هواداران نگران هستند. البته هواداران باید بدانند که باخت در فوتبال یک مسئله طبیعی است و این در حالی است که پرسپولیس تغییر و تحولاتی داشته و زمان لازم است تا بازیکنان بتوانند با تاکتیک جدید جا بیافتند. مهم‌ این است که هواداران از پرسپولیس مثل چند سال قبل حمایت کنند چرا که این تیم بازی‌های حساسی در پیش دارد که مهم‌ترین آن دربی است.

وی ادامه داد: همیشه بازی قبل از دربی بسیار مهم است و بازیکنان باید با روحیه خوبی وارد این بازی شوند. پرسپولیس یک بازی سنگین مقابل تراکتور انجام داد و این در حالی است که تیم تراکتور بسیار قدرتمند است. پرسپولیس در زمین حریف به این تیم باخت اما امیدوارم در روزهای تعطیلی لیگ، کادر فنی پرسپولیس توانسته باشد نقاط ضعف و قوت این تیم را پیدا کند. باید از پرسپولیس حمایت کرد. چرا که وقت برای انتقاد هست اما در وهله اول باید یک بازی حساس مقابل نفت آبادان برگزار کنیم که آنها هم تیم خیلی خوبی هستند و از دو بازی خود یک بازی را با برد و یک بازی را با مساوی پشت‌سر گذاشتند. امیدوارم پرسپولیس بتواند نفت آبادان را شکست دهد تا با روحیه خوبی به دربی برود. 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه کالدرون در بازی با تراکتور تعویض‌های احساسی انجام داد و به نظر می‌رسد او تصمیم عجیبی در این بازی گرفت، خاطرنشان کرد: ما از تمرینات دور هستیم و نمی‌دانیم درون تیم چه می‌گذرد. ما فقط از تلویزیون می‌توانیم بازی‌ها را ببینیم و مطمئناً کالدرون به عنوان سرمربی تصمیم می‌گیرد و به دنبال این است که تیمش بهترین عملکرد را داشته باشد. به نظر من پرسپولیس مقابل تراکتور دو نیمه متفاوت داشت و در نیمه اول تراکتور بهتر بود اما در نیمه دوم این پرسپولیس بود که خیلی بهتر از حریف بازی کرد. اما بازیکنان باید از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند خیلی بهتر استفاده کنند هرچند که به نظر می‌رسد مشکل گلزنی پرسپولیس همچنان پابرجا است. به نظر من علیپور در خط حمله تیم تنها است و بازیکن برزیلی هم که به تیم اضافه شده مشخص نیست چه کیفیتی دارد. به نظر من در این شرایط باید از علی علیپور حمایت کرد چرا که او بازیکن خیلی خوبی است. امیدوارم کالدرون هم تصمیمات احساسی نگیرد هرچند که من او را مربی کاربلدی می‌بینم.

منافی درباره اینکه دربی 90 خیلی زود برگزار می‌شود و این مسئله باعث خواهد شد که پرسپولیس و استقلال محتاط بازی کنند یا اینکه مربیان دو تیم به دنبال فوتبال هجومی خواهند بود، گفت: امیدوارم دربی کسل‌کننده نباشد. هرچند که برگزاری زودهنگام دربی از جهتی هم می‌تواند خوب باشد چرا که استقلال تیمش تغییرات زیادی داشته اما پرسپولیس موفق شده شاکله اصلی تیمش را حفظ کند. استقلال در حدود 15 تغییر در تیمش داشته اما بازیکنان پرسپولیس در این سال‌ها کنار هم بازی کردند و از این شرایط وضعیت بهتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در دربی حضور داشتند می‌دانند که شرایط این بازی کاملاً متفاوت از سایر بازی‌ها است و اصلاً نمی‌توان از حالا آن را پیش‌بینی کرد. در دربی همه چیز بستگی به حال و هوای روحی تیم دارد و اینکه هر تیمی بتواند در 20 دقیقه اول بازی را کنترل کند. موضوع دیگر این است که این دو  تیم هنوز به صورت کامل هماهنگ نشدند و شاید بخواهند فوتبال محتاطی را به نمایش گذارند. شاید هم خلاف این مسئله اتفاق بیافتد و مربیان دو تیم که حرفه‌ای هستند و برای اولین بار دربی را تجربه می‌کنند تیم‌هایشان را هجومی به زمین بفرستند. در کل امیدوارم که شاهد دربی خوبی باشیم.