قرائتی: مردم در محافل عزاداری و روضه‌خوانی رشد می‌کنند

گروه فرهنگی الف،   3980613012 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مفسر قرآن کریم گفت: روضه‌خوانی و محافل عزاداری خیلی مهم است، مردم یکدیگر را دیده و رشد می‌کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی سه‌شنبه شب در مسجد امام کرمان با تفسیر آیاتی از قرآن کریم که امام حسین (ع) در مسیر کربلا تلاوت کردند، اظهار داشت: حضرت در نزدیکی کربلا زمانی که حر بن یزید جلوی ایشان را گرفت و گفت که آمدی کربلا برای چه، فرمودند؛ شماها نامه دادید که بیایم اما قول خود را شکستید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تأکید اسلام روی قول حتی درباره غیر مسلمان عنوان کرد: خداوند متعال در سوره مائده از کسانی که قول می‌دهند و زیر آن می‌زنند، گله می‌کند، به عنوان مثال ماجرای کربلا نامردی بود زیرا به اباعبدالله گفتند بیا اما زیر قول خود زدند و بدعهدی کردند.

وی با بیان اینکه امانت را ولو به کافر هم باشد باید بازگرداند، بیان داشت: آیه ۲۳ سوره احزاب دیگر آیه‌ای بود که امام حسین (ع) در زمان شهادت قیس بن مسهر صیداوی و موقعی که خبر شهادتش به ایشان رسید، تلاوت کردند.

قرائتی اظهار کرد: انسان با اخلاص بر اساس عقل و شرع خط سیاسی را قبول می‌کند و هر کس خودش را برای کاری در جامعه معرفی کند، اما آگاه باشد که بهتر از او کسی هست به خدا و رسولش خیانت کرده است.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه من‌م‌ها انسان را نمی‌گذارد، ببیند، چراکه هر کس خود را دید پا روی خودش نمی‌گذارد، گفت: باید نگاهمان را به دنیا تغییر دهیم، دنیا خوابگاه و محل خورد و خوراک و عیاش‌خانه نیست، دنیا میدان رشد است.

قرائتی چهار نوع برخورد شیطان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: نگاه شیطان به اولیاء، مؤمنان و انسان‌های عادی به یک شکل نیست و زمانی که شیطان در انسان‌های عادی فرو رفت همانجا می‌ماند و وسوسه می‌کند که یکی از آنها همین عزاداری‌ها است.

وی گفت: روضه‌خوانی و محافل عزاداری خیلی مهم و مکانی است مردم یکدیگر را دیده و رشد می‌کنند.