ترکیه خواستار توقف حملات ارتش سوریه در ادلب شد

گروه جهان الف،   3980612202 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی از ارتش سوریه خواسته است تا حملات خود را علیه ادلب متوقف کند.

به گزارش مهر به نقل از حریت، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی از ارتش سوریه خواسته است تا به حملات در ادلب پایان دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین در سخنان خود از ایران و روسیه خواست تا نسبت به اجرا شدن کامل توافق ادلب توسط دولت سوریه مطمئن شوند.

ابراهیم کالین در این ارتباط مدعی شد که منطقه شمال غربی شهر ادلب به عنوان یک منطقه کاهش تنش تحت ضمانت ترکیه و روسیه است و دولت سوریه در تناقض آشکار با توافقات ۲۰۱۸ ذیل مذاکرات آستانه به این منطقه حمله کرده تا مناطق بیشتری را تصرف کند.

سخنگوی ریاست جمهوری سوریه همچنین خواستار توجه به راه حل سیاسی برای آنچه او بحران انسانی در سوریه نامیده، شده است و افزود که تشکیل کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه، ایجاد دولت انتقالی، برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و همچنین در نظر گرفتن ابعاد مذاکرات آستانه و ژنو باید در راهکار سیاسی بحران سوریه مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم کالین این خبر را نیز اعلام کرده که قرار است سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در شانزدهم سپتامبر (بیست‌وپنجم شهریور) تحولات اخیر سوریه از جمله ادلب را در جریان نشستی در آنکارا مورد بحث و بررسی قرار دهند.