یک فرمانده ارشد پدافند هوایی: آسمان ایران بر روی ناتو بسته است/ شاید برای دفاع به دشمن حمله کنیم

گروه سیاسی الف،   3980612191 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافندهوایی ارتش اعلام کرد که آسمان جمهوری اسلامی ایران برای پرواز هواپیماهای حامل نیروهای ناتو و سنتکام بسته است.

یک فرمانده ارشد پدافند هوایی: آسمان ایران بر روی ناتو بسته است/ شاید برای دفاع به دشمن حمله کنیم

سرتیپ دوم «عباس فرج پور» در گفت وگو با ایرنا، به پرواز های نیروهای ناتو و سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) در منطقه اشاره کرد و گفت: آسمان جمهوری اسلامی ایران کاملا بر روی نیروهای ناتو و سنتکام بسته است و به هیچ عنوان برای آنها اجازه عبور صادر نمی شود.

رئیس مرکز مطالعات پدافندهوایی ارتش تصریح کرد: به هیچ عنوان برای ما پذیرفته شده نیست که اجازه دهیم نظام استکبار برای کشتار ملت ها از آسمان جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

فرج پور توضیح داد: در مواردی هم که آنان قصد فریب ما و عبور از آسمان ایران را داشتند، آنان را با دقت شناسایی کردیم و به زمین نشاندیم که این موضوع به عذرخواهی کردن آنان منجر شد.

شاید برای دفاع به دشمن حمله کنیم

رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تمام تهدیدات را رصد می کنیم، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در بحث پدافندهوایی به دنبال دسترسی به فناوری هایی فراتر از تصور دشمن است.

امیر فرج پور با تاکید بر اینکه «دفاع فقط به معنی منتظر حمله دشمن نشستن نیست»، گفت: این امکان وجود دارد که در راستای دفاع از کشور، حمله کنیم و به دشمن در خانه اش خسارت بزنیم.  اگر دشمن در هر جا علیه ما تخاصم کند، همه مراکز و تجهیزاتی که در نقاط مختلف دارد علیه او نا امن خواهند شد.

این فرمانده ارشد پدافندهوایی ارتش تاکید کرد: مهمترین مشکل دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران این است که نمی داند ما با چه ابزارهایی مقابل آن ایستاده ایم؛ دلیل این همه پروازهای اطلاعاتی و عملیاتی و جابجایی نیروهای دشمن، شناسایی تجهیزات ما است.

رئیس مرکز مطالعات پدافندهوایی ارتش به انتخاب آسمان ایران به عنوان امن ترین آسمان منطقه توسط سازمان جهانی هوانوردی اشاره کرد و گفت: چهل سال است که با وجود تمام نا امنی ها در منطقه هیچ نوع حمله به هواپیماهای غیر نظامی در آسمان ایران انجام نشده است.

نگران کشف هیچ پرنده ای نیستیم

فرج پور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه توانایی پاسخ به تمام تهدیدات را داریم، گفت: هر آنچه که دشمنان ما برای پنهان کاری و دیده نشدن در اختیار دارند، با قدرت رصد بومی و تولیدات داخلی به راحتی کشف و شناسایی می شوند.

وی تصریح کرد: قدرت به حدی است که نگران کشف هیچ سامانه و هدف هوایی نیستیم و اگر نیاز به ساخت سامانه جدیدی باشد به راحتی تولید می کنیم.

رئیس مرکز مطالعات پدافندهوایی ارتش با اشاره به فعالیت پایگاه های نیروهای بیگانه در منطقه گفت:‌ تمام پایگاه های هوایی نیروهای منطقه ای و فرامنطقه در اطراف جمهوری اسلامی تحت پایش و رصد کامل پدافندهوایی ایران فعالیت می کنند.

امیر فرج پور با اعلام اینکه تمام پرنده های اطراف ایران از زمانی که از روی ناو یا پایگاه های خود بلند می شوند به صورت کامل تحت رصد قرار می گیرند، اظهارداشت: در پایگاه های نظامی اطراف جمهوری اسلامی ایران، از لحظه ابتدایی که خلبان با برج مراقبت تماس بگیرد و برای پرواز اعلام آمادگی کند و یا نخستین فرکانسی که برای کنترل پهپادی صادر شود، توسط ما رصد خواهد شد؛  در جنوب کشور امکان ندارد که هواپیما، پهپاد و ریز پرنده ای در هر ارتفاعی پرواز کند و از رصد ما خارج باشد.

رئیس مرکز مطالعات پدافندهوایی ارتش انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکا را نمونه ای از رصد های دقیق آسمان ایران دانست و عنوان کرد: آمریکایی ها ادعا داشتند که این پهپاد شناسایی نمی شود و می توانند آزادانه در منطقه جولان دهند اما دیدیم که با قدرت شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه چندین سامانه بومی ایران در بردها، ارتفاع ها، فرکانس ها و توانایی های مختلف مدام در حال نظارت بر منطقه هستند، گفت: کاملا برای ما مشخص است که پرواز های آمریکایی ها ثانیه به ثانیه کجا هستند، چه کاری انجام می دهند، از چه و کجا عکس می گیرند و به دنبال چه اهدافی می گردند.

«باور-۳۷۳» از پاتریوت و اس-۳۰۰ قوی‌تر است

فرج پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به رونمایی سامانه پدافندهوایی باور ۳۷۳ گفت:  سامانه پدافندهوایی باور ۳۷۳ از اس ۳۰۰ و پاتریوت در زمینه‌های کشف، شناسایی و منهدم کردن قوی‌تر است؛  شاید اس ۳۰۰ قابلیت هدف گیری پنج هدف به صورت همزمان را داشته باشد اما سامانه باور ۳۷۳ می‌تواند به صورت همزمان با هدف درگیر شود.

وی افزود: این توانایی درگیری نشان می دهد سامانه باور ۳۷۳ از نظر راداری، فرماندهی و کنترل، هدفگیری ارتباطی و موشکی از توانایی بالاتری نسبت به اس ۳۰۰ برخوردار است.

رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی با مقایسه سامانه باور ۳۷۳ و پاتریوت آمریکایی، گفت: مقایسه آنچه در باور ۳۷۳ اتفاق می افتد با پاتریوت غیرممکن است؛ زیرا باور در کلاسی بالاتر از پاتریوت قرار داد؛ در پاتریوت یک‌ کانال همزمان یک هدف را می تواند منهدم کند اما باور از یک کانال ۹ هدف را نابود می‌کند.

فرج پور با تاکید بر اینکه باور ۳۷۳ در سطح جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تصریح کرد: قطعا در کوتاه مدت مشتریان بین المللی خرید باور ۳۷۳ از پاتریوت بیشتر خواهد شد.

وی در رابطه با ویژگی‌های سامانه باور ۳۷۳ گفت: قابلیت‌های سامانه ۳۷۳ بسیار بالاتر از تصور دشمن است، ویژگی‌های باور ۳۷۳ برای نیروهای نظامی ایران محفوظ و محرمانه می‌ماند و زیرا یک سامانه کاملا بومی است و نمی‌توانیم جزییات آن را بیان کنیم.

رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافندهوایی ارتش افزود: بومی بودن باور ۳۷۳ علاوه بر افتخارآمیز بودن آن، به این معنی است که هنگام درگیری برای دشمن ناشناخته است و دشمن نمی‌داند مقابلش چه چیزی ایستاده و قرار است با چه چیزی درگیر شود.