وثیقه پیاده روی اربعین حذف شد

گروه سیاسی الف،   3980612113 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره چگونگی خروج از کشور مشمولان سربازی زائر اربعین حسینی توضیحاتی داد و گفت: تمامی دانش آموزان، دانشجویان و طلابی که قصد سفر اربعین دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه دوازدهم شهریور ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا با هماهنگی‌های انجام شده تسهیلاتی را برای خروج از کشور مشمولان غیرغایبی که برای حضور در مراسم اربعین حسینی قصد سفر به کشور عراق را دارند، در نظر گرفته است.

او افزود: بر این اساس تمامی دانش آموزان، دانشجویان و طلابی که قصد سفر به عتبات عالیات در اربعین را دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که برگ اعزام به خدمت دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند از تاریخ ۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه سال جاری با مراجعه به سامانه پلیس ثبت نام و مجوز خروج از کشور را از سازمان وظیفه عمومی ناجا دریافت کنند.

سردار مهری تصریح کرد: تمام تسهیلات را برای زائران اربعین حسینی فراهم کرده‌ایم تا بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

پایان شهریور ماه آخرین مهلت فرزندان ایثارگران برای ثبت معافیت سربازی

او افزود: به اشخاصی که از سال گذشته معافیت تحصیلی داشتند نیز تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: تمامی فرزندان ایثارگران با ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری تا پایان شهریور ماه برای ثبت معافیت فرصت دارند.

سردار مهری تصریح کرد: افرادی که والدینشان ۳۰ ماه ایثارگری، ۲۵ درصد جانبازی یا ۲۴ ماه آزادگی داشته باشند نیز معاف می‌شوند که البته این برای یکی از فرزندان است.

او با اشاره به ضوابط و مقررات معافیت قهرمانان ورزشی گفت: اشخاصی که رتبه‌های اول تا سوم را در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی کسب می‌کنند، با معرفی از سوی وزارت ورزش و جوانان به سازمان وظیفه عمومی ناجا می‌توانند از انجام دوره خدمت سربازی معاف شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: همچنین مقام‌های اول تا سوم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال هم می‌توانند معاف شوند.

سردار مهری درباره قهرمانان پارالمپیک جهان تصریح کرد: این افراد نیز اگر دارای رتبه اول تا سوم باشند، خود یا یکی از فرزندانشان را می‌توانند از خدمت معاف کنند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره سربازان نیرو‌های مسلح در سال ۹۸ بیان کرد: این جشنواره در سال‌های گذشته توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار می‌شد و امسال نیز این مسابقات از اول مهرماه در ۱۳ رشته برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: برنامه سرباز جوان در روزهای چهارشنبه در رادیو جوان با هدف اطلاع رسانی به سربازان درباره قوانین سربازی اجرا می‌شود.

سردار مهری گفت: آن دسته از مشمولان غایبی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده و ۵۰ درصد از اقساط خود را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند برای سفر اربعین اقدام کنند.

او تأکید کرد: تنها مرجع قانونی کسب اطلاعات از قوانین و مقررات، سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی است.

ثبت نام بیش از ۵۸۰ هزار سرباز در طرح جریمه مشمولان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: بیش از ۵۸۰ هزار نفر در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۴۶۰ هزار نفر نیز به طور کامل جریمه خود را پرداخت کرده‌اند.

سردار مهری تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افرادی که در طرح ثبت نام کرده‌اند، هیچ مبلغی را پرداخت نکرده‌اند.

او درباره اهمیت خدمت سربازی برای کشور افزود: یکی از موضوعات مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت مقدس سربازی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اولین عرصه حضور سربازان، مسئولیت‌پذیری و مشارکت جوانان در عرصه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی و اجتماعی است.

سردار مهری با بیان اینکه یکی از ارکان و مولفه‌های مهم برای هر کشوری توان دفاعی و نظامی آن کشور است، افزود: نقش سربازان در توان دفاعی، امنیتی و اجتماعی کشور مهم است و جوانان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و برقراری امنیت در تمام عرصه‌ها حضور دارند.

او افزود:در دوران سربازی مهارت‌های جمعی و شیوه‌های صحیح زندگی به سربازان جوان آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه بخش مهم و اعظمی از توان کشور را سربازان تشکیل می‌دهند، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم از جوانان استفاده کنیم.

سردار مهری با اشاره به شعار امسال مهارت آموزی افزود:  بر اساس شعار امسال باید هر سرباز یک مهارت بیاموزد، به همین منظور دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای دوران پس از خدمت سربازی افراد شرکت کننده در دوره‌های مهارت آموزی در نظر گرفته است.