میرباقری: رسانه‌های غربی بایکوت خبری اربعین را در دستور کار قرار داده‌اند

گروه فرهنگی الف،   3980612086 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سیما بر به تصویر کشیدن باشکوه‌ پیاده‌روی اربعین در تلویزیون تأکید و تصریح کرد: رسانه‌ملی در حالی بایستی قدرتمند وارد میدان پوشش اربعین حسینی شود که رسانه‌های غربی بایکوت خبری بزرگ‌ترین راهپیمایی دنیا را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

به گزارش تسنیم، سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در نشست دبیر و اعضای ستاد اربعین سیما، از الزامات اجرایی این ستاد برای پوشش پرشور و شایسته‌تر مراسم اربعین امسال گفت.

"حماسه بزرگ حضرت سیدالشهداء(ع) پدیده منحصر به فردی است که ابعاد آن هنوز به خوبی تبیین نشده است. رسالت اصلی ما در تلویزیون به تصویرکشیدن هرچه باشکوه‌تر این حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی نه تنها برای هموطنان خودمان بلکه برای تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان دنیاست."

معاون سیما با تأکید بر این نکته، افزود: حماسه عظیم اربعین و عزاداری امام حسین(ع) همان طور که نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایران داشت، می‌تواند زمینه‌ساز تغییر و تحولات بسیاری در دنیا باشد و شرایط بسیار خوبی را در دنیا به نفع مسلمانان و به ویژه شیعیان که در بسیاری از مناطق مظلوم دنیا واقع شده‌اند رقم بزند.

رسانه‌ملی در حالی بایستی قدرتمند وارد میدان پوشش اربعین حسینی شود که رسانه‌های غربی بایکوت خبری بزرگ‌ترین راهپیمایی دنیا را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

بنابراین به تعبیر سیدمرتضی میرباقری معاون سیما استفاده از فضای رسانه‌ای دنیای اسلام، امروز وظیفه خطیر تلویزیونی‌هاست.

معاون سیما همچنین تأکید کرده است که برنامه‌سازان باید با عمق‌بخشی در پیام عاشورا بیشتر موجب بصیرت افزایی شوند.

میرباقری در بخش دیگری از این نشست به موضوع مطالبه‌گری تلویزیون از دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل امور زائران عتبات‌عالیات اشاره کرد و گفت: شواهد و قرائن نشان می‌دهد بخشی از سختی‌هایی که مردم پیش از خروج از مرزها متحمل می‌شوند ناشی از بی تدبیری برخی دستگاه‌های اجرایی است و ما در رسانه ملی این رسالت را داریم که این موارد را با حساسیت و فعالانه پیگیری کنیم تا شرایط برای خروج سهل‌تر زائران فراهم شود.

"بخش اعظمی از این سختی ها با پیش‌بینی و تدبیر دستگاه‌های اجرایی قابل مرتفع شدن است، پس رسانه ملی به وظیفه مطالبه‌گری خود در این خصوص اهتمام جدی خواهد داشت."

میرباقری از جلال غفاری دبیر ستاد اربعین سیما خواست از مسئولان اجرایی کشور برای هماهنگی و همفکری در این ستاد دعوت و همچنین فرصت حضورشان در برنامه‌های سیما فراهم شود تا گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر امسال به مردم ارائه شود.

معاون سیما اعتقاد دارد موج بازگشت زائران عتبات موضوع مهمی است که باید به طور کامل در رسانه ملی دنبال شود تا مسائل و مشکلات آن زمان نیز به حداقل برسد.