موسوی: ایران مایل است به دیپلماسی فرصت دیگری دهد

گروه سیاسی الف،   3980611160

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به رایزنی‌هایی که امروز در مسکو، پاریس و وین در جریان است، گفت: می‌خواهیم به دیپلماسی و گفت‌وگو فرصت دیگری بدهیم.

موسوی: ایران مایل است به دیپلماسی فرصت دیگری دهد

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه محمدجواد ظریف در سفر به مسکو حضور دارد در صفحه توئیترش نوشت: «امروز دوشنبه، دیپلماسی در مسکو، پاریس و وین دنبال می‌شود. علی‌رغم همه مشکلات در این مسیر، ایران می‌خواهد به دیپلماسی، تعامل و گفت‌وگو شانس و فرصت دیگری بدهد.»

وی با اشاره به کلام مولا علی (ع) می‌افزاید: به هر حال به خاطر داشته باشیم که «فرصت‌ها همچون ابرها در گذر هستند.»

گفتنی است محمدجواد ظریف شب گذشته به منظور رایزنی با همتای روس خود به مسکو سفر کرد و قرار است امروز با لاوروف ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و وضعیت برجام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد. از سوی دیگر نیز سید عباس عراقچی در رأس هیأتی در پاریس حضور دارد تا درباره پیشنهاد فرانسوی‌ها گفت‌وگو کند و یک هیأت نیز از ایران به وین رفته تا درباره برجام به گفت‌وگو بپردازد.

گفتنی است روز پنجشنبه 14 شهریور ماه فرصت 60 روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام براساس بیانیه شورای عالی امنیت ملی پایان می‌یابد. ایران اعلام کرده که اگر خواسته‌هایش برآورده نشود گام سوم را به مراتب محکم‌تر از دو گام قبلی برمی‌دارد.