امام جمعه قزوین: با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان را مصادره کردند/ مسئول مربوطهِ بانی تخلف، یک خائن بود

گروه اجتماعی الف،   3980611108 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه قزوین گفت: متأسفانه شاهدیم برخی‌ها با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان و نیاوران قزوین را به نفع خودشان مصادره کردند و با این کار، خود را بنده و برده دنیا کردند. من به دستگاه قضایی اعلام کردم و به‌صراحت گفتم که فرد مذکور خیانت و زمین‌خواری کرده است و اگر این‌گونه نبود علیه من شکایت کنید، اگر حرف من خلاف است از آن فرد حمایت کنید و عدم‌حمایت شما از مدیر مربوطه به مفهوم تخلف او است.

امام جمعه قزوین: با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان را مصادره کردند/ مسئول مربوطهِ بانی تخلف، یک خائن بود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) می‌فرمایند به‌راستی‌که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آن‌هاست؛ متأسفانه شاهدیم برخی‌ها با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان و نیاوران قزوین را به نفع خودشان مصادره کردند و با این کار، خود را بنده و برده دنیا کردند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه آن‌ها نامه‌هایی که برای مسئولان قضایی کشور می‌فرستند، بر اساس مستندات موجود و اتفاقاتی که در هفت‌سنگان رخ داده نیست و به همین خاطر تصمیم‌های گرفته شده به منافع ملی و بیت‌المال آسیب وارد می‌کند.

پیش از این نیز نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفته بود: نسبت به زمین‌خواری هفت‌سنگان ذره‌ای تردید وجود ندارد چراکه اراضی هفت‌سنگان زمین کشاورزی بوده است که به تعاونی مسکن فروخته‌شده و این امر یک رسوایی است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرده بود: تعاونی مسکن به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند طرف معامله زمین کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: متخلفان اگر بگویند زمین کشاورزی بوده و قبلاً تغییر کاربری پیدا کرده است باید گفت که اگر تغییر کرده شما چرا زمین‌های مرغوب را به قیمت ارزان خریداری کردید و این امر هم تخلف بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئول مربوطه که این تخلف را انجام داد یک خائن بود و از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کرد، تعدادی از این اراضی توسط افرادی در روستایی در استان فارس خریداری‌شده است یعنی در قزوین سر کشاورز کلاه رفته و فرد دیگری از آن سوی کشور صاحب آن است.

وی مطرح کرد: من به دستگاه قضایی اعلام کردم و به‌صراحت گفتم که فرد مذکور خیانت و زمین‌خواری کرده است و اگر این‌گونه نبود علیه من شکایت کنید، اگر حرف من خلاف است از آن فرد حمایت کنید و عدم‌حمایت شما از مدیر مربوطه به مفهوم تخلف او است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: تا حدودی ترمز زمین‌خواری در استان قزوین کشیده شده است و فرصت‌طلبان متوجه شدند که مسئولان و رسانه‌ها آن‌ها را رصد می‌کنند و ما منتظریم به‌زودی خبرهای خوبی را از پیگیری‌های دستگاه قضایی در مورد پرونده هفت‌سنگان بشنویم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در مردادماه از ورود این سازمان به ساخت‌وسازهای غیرقانونی و میلیاردی در باستی‌هیلز لواسان و هفت‌سنگان قزوین خبر داد.

ناصر سراج در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا سازمان بازرسی کل کشور به ساخت‌وسازهای غیرقانونی و میلیاردی در باستی‌هیلز لواسان و هفت‌سنگان قزوین ورود داشته است؟ اظهار کرد: ما به همه موضوعات ورود داریم اما متاسفانه به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانیم تا قبل از دادگاه و قطعیت حکم آن را افشا کنیم.