هوآوی تا سال 2020 پیشروترین شرکت در بازار گوشی‌های 5G می‌شود

گزارش بازرگانی،   3980611066

تحلیل موسسه معتبر Strategy Analytics نشان می‌دهد چنانچه طرح‌های کشور چین برای توسعه 5G مطابق با برنامه پیش برود، هوآوی تا سال 2020 یکه‌تاز فناوری 5G در جهان خواهد شد.

هوآوی تا سال 2020 پیشروترین شرکت در بازار گوشی‌های 5G می‌شود

بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط موسسه Strategy Analytics، در صورتی که رشد فناوری 5G در کشور چین طبق برنامه پیش برود، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند 5G در سال 2020 به 160 میلیون دستگاه خواهد رسید. بازار چین برای عرضه گوشی‌های هوشمند 5G آماده است و یکی از بزرگ‌‌ترین بازارهای دنیا به شمار می‌رود. از طرفی هوآوی در موقعیت بسیار خوبی برای به دست آوردن بخش عمده فناوری 5G در این بازار قرار دارد.

کن هایرز، مدیر گروه Analytics Strategy  در خصوص این موضوع اعلام کرده: در حالی که چین به سوی فناوری 5G پیش می‌رود، تولیدکنندگان تراشه‌های 5G مانند کوالکام، مدیاتک، Unisoc و... رشد چشم‌گیری در تولید و عرضه تراشه‌های 5G و دریافت مجوزهای مورد نظر برای عرضه به بازار داشته‌اند.

ویل پتری، معاون گروه Analytics Strategy  درباره این موضوع گفت: کلید موفقیت بازار جهانی فناوری 5G در کشور چین قرار دارد و هر شرکتی که در بازار چین برنده شود، نقش مهم و تعیین کننده‌ای را در بازار جهانی 5G ایفا خواهد کرد.

یکی دیگر از مدیران ارشد این موسسه نیز اعلام کرده است که سامسونگ فقط 1% از بازار کشور چین را در اختیار دارد. چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند 5G شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که تا سال 2020 نزدیک به 80 میلیون گوشی 5G در این بازار به فروش برسد.

او در ادامه صحبت‌های خود گفته است که هوآوی پس از محدودیت‌های دولت آمریکا، تمرکز خود را روی بازار داخلی افزایش داده‌است. تا سه ماهه دوم سال 2019، هوآوی از رقبای خود بسیار جلوتر بوده و سهم فروش گوشی‌های هوشمند خود را تا 40% افزایش داده است. در حال حاضر هوآوی موقعیت بسیار خوبی را در بازار چین دارد و به همین دلیل می‌تواند بخش بزرگی از بازار 5G این کشور را نیز از آن خود کند.

دیوید کر به طور مستقیم اعلام کرد که اگر چین اهداف تهاجمی خود را برآورده کند، هوآوی می‌تواند رهبری فناوری 5G را بر عهده بگیرد و از آن به عنوان اهرمی برای رشد و بهبود بازار خود در اروپای غربی و سایر کشورهای جهان استفاده کند.