ذوالنور: دولت باید گام ۵ و ۶ برجامی را بردارد/ رآکتور اراک را به حالت قبلی بازگردانیم

گروه سیاسی الف،   3980611039 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه می‌توانیم حجم ذخایر اورانیوم غنی سازی را افزایش دهیم،گفت: در گام بعدی باید رآکتور اراک را به حالت قبلی بازگردانیم.

ذوالنور: دولت باید گام ۵ و ۶ برجامی را بردارد/ رآکتور اراک را به حالت قبلی بازگردانیم

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با مهر، درباره گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام، گفت: ما در حال حاضر دو گام از کاهش تعهدات مان در برجام را برداشته ایم اما گام های بعدی باید، بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

وی درباره اقداماتی که قرار است در گام سوم برداشته شود، افزود: گزینه‌های متعددی پیش روی ماست از جمله آنکه ما میتوانیم نسل جدید از سانتریفیوژها یعنی سانتریفیوژهای نسل شش و هشت را نصب کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همچنین می‌توانیم حجم ذخایر اورانیوم غنی سازی را افزایش دهیم، افزود: همچنین در گام بعدی باید رآکتور اراک را به حالت قبلی بازگردانیم.

ذوالنور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما گام‌های چهارم و پنجم در کاهش تعهدات ایران در برجام را پیش بینی کرده ایم؟ گفت: بنده معتقدم دولت باید به جای آنکه در هر گام دو ماه به طرف مقابل وقت می داد در یک گام همه اقدامات لازم را انجام می داد اما متاسفانه با دولتی که بر سر کار است، حتی گام های پنجم و ششم متصور است.