سعید ملایی: به ایران عشق می‌ورزم/ پناهنده نشده‌ام

گروه ورزشی الف،   3980610118 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سعید ملایی جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران که از توکیو محل رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان عازم آلمان شده، تاکید کرد در المپیک 2020 زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک برای رسیدن به مدال طلا مبارزه خواهد کرد.

سعید ملایی: به ایران عشق می‌ورزم/ پناهنده نشده‌ام

به گزارش ایسنا، سعید ملایی جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران به عنوان تنها نماینده اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی جهان پس از برد قاطعانه مقابل تمامی رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شد اما در این مرحله برابر حریف بلژیکی شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. در سوی دیگر جدول نیز جودوکار رژیم صهیونیستی که پایین‌تر از ملایی در رده دوم رنکینگ برترین‌های جهان قرار داشت با شکست رقیب مصری در نیمه نهایی، راهی فینال شد.

ملایی در ادامه در دیدار رده‌بندی نیز مقابل حریف جوان خود از گرجستان شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند. در نهایت نیز جودوکار رژیم صهیونیستی با شکست حریف بلژیکی در فینال، نخستین مدال طلای رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی در رشته جودو را از آن خود کرد.

پس از این اتفاق، حواشی زیادی پیرامون مبارزه‌های ملایی در این رقابت‌ها بوجود آمد.

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو که همراه ملایی در رقابت‌های توکیو حضور داشت در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام غیراخلاقی فدراسیون جهانی درباره اتفاقات روز مسابقه گفته بود:"از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‌دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت. بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ماشین ون به سراغ سعید آمدند، ملایی را بدون اجازه من جابجا کردند که این کار کاملا غیرقانونی بود او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیط آلمان برایش تهیه کرده بودند.  وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم در سالن مسابقات حضور داشت و قطعا اگر فشار روانی ویزر نبود، مدال می گرفت".

در ادامه سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز اقدامات رییس فدراسیون جهانی جودو را مشکوک خواند و از نامه کمیته ملی المپیک به IOC برای برخورد با فدراسیون جهانی خبر داد.

اما در تازه‌ترین اتفاق سعید ملایی که اکنون در آلمان به سر می‌برد و بسیاری از رسانه‌های خارجی از پناهندگی او خبر داده بودند، امروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خارجی با تاکید بر اینکه پناهنده نشده است گفت که در بازی‌های المپیک 2020 زیر پرچم IOC مبارزه خواهد کرد.

ملایی تاکید کرد: من هیچ درخواست پناهندگی نداده‌ام. ویزای آلمان را داشته‌ام و در آلمان هستم تا از حواشی دور باشم. من سرباز خاک کشورم هستم و هر مدالی بگیرم متعلق به ایران است. در هر جا که باشم فرقی ندارد. این مدال برای یک ایرانی ثبت می‌شود.

وی که مدال طلا و برنز جهان را در کارنامه دارد با بیان اینکه به خاک وطنش عشق می‌ورزد، ادعا کرد که پیش از رقابت در نیمه نهایی تماس‌هایی با او برقرار شده است و توصیه‌هایی به او داشته‌اند.