ظریف: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می‌فروشیم

گروه سیاسی الف،   3980609179

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با اشاره به تهدید آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران گفت که تهران به هر کدام از مشتریان خود که بخواهد نفت خواهد فروخت.

ظریف: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می‌فروشیم

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به اقدامات آمریکا علیه ایران و تلاش‌های تهران برای یافتن برون‌رفت از محدودیت‌های آمریکا پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت:«آمریکا ما را از تجهیزات دفاعی محروم کرد ما اقدام به ساخت موشک‌ها کردیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد. آمریکا ما را از دستیابی به سوخت هسته‌ای منع کرد ما آن را ساختیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد.م

ظریف در ادامه نوشت:« در حال حاضر آمریکا درگیر دزدی دریایی و تهدید برای جلوگیری از فروش نفت ایران به مشتریان سنتی است. پامپئو نق زدن را متوقف کن: ما نفت را به همه و هرکدام از مشتریان خواهیم فروخت.»

آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت. 

آمریکا هدف خود از تشدید فشارها علیه تهران به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرد اگر چه تا کنون در رسیدن به این هدف ناکام مانده است.

از سوی دیگر روسیه اخیرا به ایران یک مسیر مصون از تحریم برای انتقال نفت خود به ترکیه و سوریه پیشنهاد داده که می‌تواند تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران را کاهش دهد.

بر اساس گزارش ها، ایران می‌تواند از قابلیت‌های کشتی‌رانی شبه‌ جزیره کریمه استفاده کرده و نفت خودش را از طریق کانال «ولگا-دن» به دریای سیاه منتقل کند.