در سینما و تئاتر چه خبر است؟

گروه فرهنگی الف،   3980609152

فردا آخرین مهلت ثبت نام آثار بخش دیگرگونه‌های تئاتر فجر، بازی گلاره عباسی در شاهین،اعلام بخش ویژه جشنواره سینما حقیقت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، علاقه مندان به شرکت در بخش مرور دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۰ شهریور ماه فرصت دارند در این رویداد ثبت نام کنند. این مهلت برای آثاری در نظر گرفته شده است که در بازه زمانی اول آبان ۹۷ تا پایان مرداد ۹۸ اجرا شده‌اند.

این بخش شامل سه رویداد اجراهای مفهومی و ایده محور، اجراهای کاربردی و رزیدنسی است که با تاکید بر ایده‌های نوآورانه در دوره سی و هشتم برگزار می‌شود.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال در ۸ بخش نمایشنامههای صحنهای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه ها و نشست های تخصصی و به علاوه فجر برگزار می شود.

گلاره عباسی از «شهرزاد» تا «شاهین»

گلاره عباسی در فیلم سینمایی «شاهین» به نویسندگی مهران رنج‌بر و کارگردانی سالار طهرانی که توسط آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران تهیه شده، ایفای نقش شهره را عهده‌دار است.

گلاره عباسی پیش از این در فیلم‌های سینمایی از جمله «مجنون لیلی»، «قتل آنلاین»، «شیار ۱۴۳» و «نفس» نقش آفرینی کرده است.

همچنین حضور در مجموعه‌های تلویزیونی «کتاب فروشی هد هد»، «در چشم باد»، «کیمیا»، «شهرزاد» و «برادر» از دیگر فعالیت‌های او در زمینه بازیگری است.

فیلم سینمایی «شاهین» با حضور علیرضا کمالی، گلاره عباسی، مهران رنج‌بر، بهار نوحیان، فرزین محدث و احسان امانی، محصول سازمان سینمایی داریوش است.

کارآفرینی و رونق تولید؛ موضوع بخش ویژه جشنواره سینماحقیقت شد

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در بخش ویژه‌ای، به استقبال نمایش و تقدیر از مستندهایی با موضوع کارآفرینی و رونق تولید می‌رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در این بخش ویژه که با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌شود، فیلم‎های مستند با موضوع کارآفرینی، کسب‌وکارهای بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و... مورد پذیرش و داوری قرار می‌گیرند.

برپایه‌ی این گزارش، سال تولید فیلم‌های مورد پذیرش بخش مستندهای کارآفرینی آزاد بوده و به سه اثر برگزیده هیات داوری، بدون قید زمان فیلم و سال تولید، لوح تقدیر و سه جایزه نقدی ۱۵، ۱۲، ۱۰ میلیون تومانی اهدا می‌شود.

گفتنی است: متقاضیان حضور در این بخش جشنواره می‌بایست فرم شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸روی وب‌سایت www.irandocfest.ir تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول ارائه نمایند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

«پروا» مهران مهدویان در آخرین روزهای فیلمبرداری 

فیلم‌برداری فیلم سینمایی «پروا» به کارگردانی مهران مهدویان و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح، روزهای آخر فیلمبرداری خود را خارج از تهران سپری می‌کند تا اولین فیلم سینمایی بلند مهران مهدویان آماده نمایش شود.

پروا با بهره‌گیری از فیلمنامه‌ای اجتماعی و تعدد لوکیشن برای حضور در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده خواهد شد.

در خلاصه داستان آماده است: «خسرو امیری ۳۰ ساله ، شغل چندان مناسبی ندارد.او تلاش می کند که شرایط شغلی خودش را تغییر دهد.اما در این مسیر با مشکلاتی مواجه می شود ...»

 فیلم «اگزما» اثر پیشین مهران مهدویان در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر (بخش هنر و تجربه) پذیرفته و در سال ۹۶ اکران شد.

اسامی عوامل  فیلم سینمایی پروا عبارتنداز: نویسنده و کارگردان: مهران مهدویان، تهیه کننده: محمدرضا مصباح، مجری طرح: سید مرتضی فاطمی، مشاور کارگردان: محمد علی سجادی، مشاور پروژه: محمود دهقانی، مدیر تولید: حمید رضا سرپیران، مدیر فیلمبرداری:حسن اصلانی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، صدابردار: محمد کیان ارثی، تدوین: پگاه احمدی، طراح لباس: زهرا صمدی، برنامه‌ریز: مهرنوش حسینی، منشی صحنه: عاطفه هادی، مدیر تدارکات: حمید برزو، عکاس: منوچهر مرزبان، دستیار اول کارگردان: سعید بیات.

«غروب روزهای آخر پاییز»

بنا بر گزارش روابط عمومی مجموعه نمایشی «دیوار چهارم»، نمایش «غروب روزهای آخر پاییز» نوشته فریدریش دورنمانت به کارگردانی اکبر حسنی هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در مجموعه نمایشی «دیوار چهارم» به روی صحنه خواهد رفت.

بنابراین گزارش،  داستان این اثر نمایشی که در آن پیام عزیزی، علی مدنی و الهه پور احسان به ایفای نقش پرداخته‌اند، روایتگر کاراگاهی است که بر اساس رمان‌های یک نویسنده، ثابت می‌کند که خود او قاتل است...

گفتنی است این نمایش با هدف تجمیع حمایت اهالی تئاتر و مخاطبین در راستای یاری کارگردان نمایش، اکبر حسنی که (مدتی است با بیماری خاصی دست و پنجه نرم می کند)، با دریافت همت عالی هنردوستان که صرف حمایت از کارگردان «غروب روزهای آخر پاییز» در مبارزه با بیماری های خاص می شود، به روی صحنه خواهد رفت.

از دیگر عوامل نمایش «غروب روزهای آخر پاییز» باید به: هادی نصر (دستیار کارگردان)، میلاد مشهدی خوانی (موسیقی)، نسیم ملکی (طراح لباس)، پیام عزیزی، علی مدنی (طراح دکور)، بابک آبرین (طراح پوستر)، ماریا زینعلی (چهره پرداز) و مهدی آشنا (عکاس) اشاره نمود.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ و یا سامانه فروش Tik۸ مراجعه نمایند.

 

 از پذیرش آثار ارسالی جدید معذوریم

بنابر اطلاعیه دبیرخانه بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، مرحله بازبینی آثار بخش‌های مسابقه نمایش‌های کوتاه و نمایش‌های محیطی و میدانی آغاز شده است و با توجه به آماده نبودن ۲ اثر، ۲ نمایش جدید جایگزین شده‌اند.

 

به گزارش دبیرخانه بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، با توجه به اتمام زمان ارسال فیلم و ویدئوی نمایش‌ها جهت شرکت در مرحله بازخوانیِ بخش‌های مسابقه نمایش‌های کوتاه و نمایش‌های محیطی و میدانی، مرحله بازبینی آثار آغاز شده است و دبیرخانه این دوره جشنواره از پذیرش آثار ارسالی بعد از زمان مقرر (۲ شهریور ۱۳۹۸) معذور است.

بنابراین، اعلام می‌دارد با توجه به آماده نبودن ۲ اثر از آثار مرحله بازخوانی در بخش مسابقه صحنه و اعلام گروه‌های منصرف شده، ۲ نمایشِ «۶۶ کد دیوانه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری از استان کرمانشاه و «رمان سمپاشی» به نویسندگی رضا گشتاسب و  بازنویسی، دراماتورژی و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی از استان بوشهر با توجه به امتیازبندی هیات انتخاب متون، به مرحله بازبینی اضافه و معرفی شده‌اند.

لازم به ذکر است طبق زمان‌بندی اعلام شده دبیرخانه جشنواره، بازبینی آثار بخش مسابقه صحنه از تاریخ ۱۵ شهریور به صورت حضوری در استان‌ها و تهران آغاز خواهد شد.

بیست‌ودومین جشنواره ملی فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های محیطی و میدانی، آبان ماه سال جاری در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار خواهد شد.   

آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دومین نشست از دور اول نشست‌های تخصصی دفتر پژوهش و انتشارات اداره‌ کل هنرهای نمایشی با موضوع «آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران» برگزار می‌شود.

در این نشست از سری نشست‌های «سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر»، امین تارخ (بازیگر، مدیر مسئول کارگاه آزاد بازیگری و رئیس سابق انجمن بازیگران سینما) و اصغر همت (بازیگر، مدرس دانشگاه، عضو سابق هیات علمی دانشگاه نبی اکرم، مدیر عامل سابق خانه تئاتر و مدیر گروه سابق دانشگاه سوره) در خصوص شرایط و چگونگی آموزش بازیگری در ایران صحبت خواهند کرد.

«سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر» با مدیریت و کارشناسی سیدجواد روشن به صورت ماهانه در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و به موضوعات مختلفی از قبیل دراماتورژی، تئاتر دانشجویی و تئاتر تجربی، حقوق معنوی مترجمان، مسائل صنفی، اقتصاد تئاتر، تئاتر کاربردی و غیر سالنی و... می‌پردازد.

نشست «آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران» روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. ورود علاقه‌مندان در این نشست‌ آزاد است.