«نگاه خیره» به قتل منتهی شد!

گروه حوادث الف،   3980609005

شش ساعت تلاش شبانه در روستای فرخد مشهد برای دستگیری عامل نزاع مرگبار به نتیجه رسید و متهم به قتل در یک منزل خالی از سکنه روستایی به دام افتاد.

«نگاه خیره» به قتل منتهی شد!

خراسان نوشت: ساعت ۱۵ دقیقه بامداد روز گذشته ماموران کلانتری خلق‌آباد مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، از نزاع مرگباری خبر دادند که به دلیل «نگاه خیره» رخ داده بود!

به دنبال اعلام این گزارش و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله قاضی کاظم میرزایی شبانه عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق پرداخت. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد که جوان ۲۷ ساله‌ای به نام «سلمان» معروف به «حمید» با واردآمدن چند ضربه چاقو به شانه راست و دیگر نقاط بدنش به قتل رسیده است.

ادامه تحقیقات در حالی به روستای «درآبد» و «فرخد» کشید که شواهد موجود از نزاع شبانه چند جوان حکایت می‌کرد. شاهدان عینی از دو جوان موتورسوار سخن گفتند که با چاقو وارد میدان روستا شده‌اند تا اختلافات قبلی خود با یکی از جوانان را حل و با هم آشتی کنند اما در نهایت مشاجره لفظی آنان به نزاعی مرگبار تبدیل شده است.

بررسی‌های شبانه مقام قضایی نشان می‌داد که آپاچی‌سوار جوانی که در ورودی روستای محل نزاع حضور داشت، متهم به قتل را فراری داده است بنابراین گروهی از نیروهای کلانتری خلق‌آباد به فرماندهی سرگرد بابایی رئیس کلانتری عملیات شناسایی آپاچی‌سوار را آغاز کردند تا اینکه مشخص شد او متهم به قتل را به روستای فرخد رسانده است. با دستور شبانه قاضی میرزایی گروهی از نیروهای یگان امداد نیز در محل حضور یافتند و با تشکیل چند گروه عملیاتی به سرپرستی سرهنگ نجفی افسر ارشد آگاهی به ردیابی متهم فراری پرداختند تا اینکه متهم مذکور در یکی از منازل خالی از سکنه روستایی به دام افتاد.

این جوان ۲۱ ساله که «محمد» نام دارد و به «جواد» معروف است، در اعترافات خود به واردآوردن ضربات مرگبار به «سلمان» اقرار کرد و گفت: او به همراه دوستانش ظهر روز حادثه به محل کارم آمدند و با این بهانه که «خیره به آنها نگاه کرده‌ام»، مرا زیر مشت و لگد گرفتند و کتک زدند. برای همین من تصمیم به انتقام گرفتم ولی با وساطت بزرگ‌ترها قرار شد با یکدیگر آشتی کنیم. به همین دلیل من به همراه دوستم سوار موتورسیکلت شدیم و به روستا رفتیم ولی در اثنای صحبت‌ها، ناگهان مشاجره‌ای بین ما رخ داد و کار به درگیری کشید که من هم با چاقو ضرباتی را به او زدم.

براساس این گزارش، تحقیقات بیشتر درباره ادعاهای متهم و چگونگی آغاز نزاع مرگبار با دستورات ویژه قاضی میرزایی همچنان ادامه دارد.