وزیر علوم: ایران در تولید علم جایگاه جهانی دارد

گروه اجتماعی الف،   3980607186

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران اسلامی در برهه کنونی در تولید علم از جایگاه جهانی برخوردار است.

به گزارش مهر، منصور غلامی شامگاه پنجشنبه  در آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان زنجان، به جایگاه جهانی ایران در تولید علم اشاره کرد و بابیان اینکه از پارک‌های علم و فناوری باید حمایت‌های لازم به عمل آید، افزود: این حمایت‌ها ازآن‌جهتحائز اهمیت است که این پارک‌ها و مراکز علم و فناوری، دروازه ورود به اشتغال و توسعه پایدار به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه پایدار جوامع از طریق تولید ثروت از علم به‌واسطه حمایت از پارک‌های علم و فناوری محقق می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با مرور یک دهه گذشته، می‌بینیم که جایگاه جهانی ایران در تولید علم مطلوب‌تر شده است که بی‌تردید نباید از ظرفیتی که به‌واسطه تشکیل مراکز رشد در این زمینه به وجود آمده است، غافل بود.

این مسئول با یادآوری اینکه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری زمینه گسترده شدن دانش در ابعاد و بخش‌های مختلف را برای ما فراهم کرد، ادامه داد: خوشبختانه تأثیری که امروز مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بر زندگی مردم گذاشته، کاملاً ملموس است و مهم‌تر از همه اینکه صاحبان فن‌آور نیز به‌واسطه حضور موفق در این عرصه توانسته‌اند در امر اشتغال‌زایی به توفیقات زیادی دست یابند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه امروز در برهه‌ای قرارگرفته‌ایم که مردم باید از مزایای محصولات دانش‌بنیان استفاده لازم را ببرند، اظهار کرد: همه این موارد و سوق دادن جامعه به سمت بهره‌برداری بیشتر و بهتر به‌واسطه فعال شدن مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، ایجاب می‌کند که از این مراکز و پارک‌های حمایت‌های لازم را به عمل‌آوریم.

غلامی با یادآوری اینکه امروز دیدگاه جوانان در حوزه اشتغال همانند چند دهه گذشته نبوده و فقط به دنبال استخدام و برچسب کارمندی برای خود نیستند، یادآور شد: خوشبختانه ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور باعث شده است تا جوانانی که صاحب ایده هستند، با زمینه‌ای که این مراکز و پارک‌ها به وجود آورده، به دنبال عملیاتی کردن ایده‌های ناب خود باشند.

وی بابیان اینکه یکی از تأکیدات ما در برهه کنونی، اهتمام و ورود جدی دانشگاه‌ها در بحث فناوری‌های جدید است، خاطرنشان کرد: امروز باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که نسل آینده به خوبی تربیت شود؛ چراکه آینده این کشور را همین نسلی که در عرصه آموزش و یادگیری قرار دارد، خواهد ساخت.