فرمانده کل ارتش: منطقه برای راهزنان و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود

گروه سیاسی الف،   3980607109

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در منطقه به دنبال یک پروژه باج‌گیری جدید هستند، گفت: طبیعی است منطقه برای بازیگرانی که خواهان امنیت هستند، امن و برای راهزنان دریایی و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود.

فرمانده کل ارتش: منطقه برای راهزنان و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جشنواره مالک اشتر ارتش ضمن تبریک و تهنیت به برگزیدگان این جشنواره در سال 97، گفت: سال 97 در طول این 40 سال، سالی ویژه برای کشور بود چرا که دشمنان ما و در رأس آنان دولت تروریست آمریکا حداکثر فشار را بصورت چندجانبه و پیچیده علیه ملت ایران اعمال کردند تا به خیال خام خود نگذراند مردم ایران 40 سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

وی افزود: ما سختی‌های زیادی را تحمل کردیم اما در نهایت این آمریکا و اذناب آنها بودند که ناکام ماندند و در مقابل، سطح اقتدار و عظمت ایران اسلامی در منطقه ارتقا یافت و البته بازهم دشمنان به حول و قوه الهی و به برکت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و بصیرت و مقاومت مردم ایران و رشادت فرزندان ملت در نیروهای مسلح ناکام خواهند بود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تحرکات آمریکا در منطقه غرب آسیا اشاره و تصریح کرد: اقدامات شیطانی آمریکا متاثر از لابی صهیونیزم در جهت تفرقه، ناامنی در منطقه و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه بعضی‌ها نیز در منطقه بدون توجه به اهداف شیطانی آمریکا امنیت خود را از او گدایی می‌کنند، بدون توجه به اینکه امنیت منطقه را نمی‌توان از بیگانگان تقاضا کرد.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: امنیت پایدار مبتنی بر همکاری و هم‌گرایی منطقه‌ای و مشارکت کشور‌های منطقه تامین می‌ شود، بنابراین طبیعی است منطقه برای بازیگرانی که خواهان امنیت هستند، امن و برای راهزنان دریایی و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه فرزندان سلحشور ملت ایران در نیروهای مسلح، همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارند، گفت: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح در صورت لزوم پاسخ پشیمان‌کننده و همه جانبه به متجاوزان خواهند داد و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و حدود و ثغور این کشور با هیچکس تعارف ندارند.

وی در همین زمینه به اسقرار نیروی زمینی ارتش در مرزهای کشور اشاره و بیان کرد: نیروی زمینی ارتش با استقرار در مرزها بویژه مرزهای غربی و شرقی، سد محکمی در نگهبانی از حصار این ملت بوجود آورده که مایه افتخار است.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش، امن‌ترین آسمان را برای کشور تامین کرده‌اند و علاوه بر آن هرجا به نیروی هوایی نیاز راهبردی بوده به بهترین نحو عمل کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور ادامه داد: خدا را شکر، امروز بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی بین ارتش و سپاه بویژه در حوزه ماموریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء برقرار است، که همه شاهد نتایج این هماهنگی و هم‌افزایی هستید.

امیر سرلشکر موسوی افزود:  نیروی دریایی راهبردی ارتش بزرگترین و مهمترین تامین‌کننده امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند است.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز متخصصان جوان ارتش موفق به طراحی و تولید انواع تجهیزات و تسلیحات ابتکاری بدون نمونه قبلی در حوزه‌های مختلف با فناوری جدید و به روز دنیا شده اند که این پیشرفت‌ها در سال 97 اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 نیز عزیزان ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال را با جنبه «رحماء بینهم» و خدمتگزاری به مردم شروع کردند و با چهره «اشداء علی الکفار» بخصوص در ماموریت‌های عملیاتی و اطلاعاتی ماه‌های اخیر بسیار خوش درخشیدند که تحسین همه ناظران را به دنبال داشت.

امیر سرلشکر موسوی به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس اشاره و بیان کرد: این به اصطلاح ائتلافی هم که آمریکا دنبال می کند اگر چه پا گرفتن آن خیلی بعید است اما یک طرح شیطانی جدید است که قطعا ناامنی را به دنبال خود خواهد آورد و به ضرر کشورهای منطقه و کشورهایی است که به نفت این منطقه وابسته هستند.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در واقع به دنبال یک پروژه باج‌گیری جدید هستند، گفت: تا آنجایی که به نیروهای مسلح مربوط می‌شود، در برقراری امنیت و مقابله با ناامنی، سرسوزنی کوتاه نخواهند آمد.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه خطاب به برگزیدگان جشنواره مالک اشتر، گفت: احساس رسیدن به هدف را از خودتان دور کنید؛ هیچ چیز برای یک انسان آرمان‌گرا و جهادگر خطرناک‌تر از احساس رسیدن به هدف نیست. اگر این موفقیت، اشتیاق شما را برای ادامه سریع‌تر و کیفی‌تر راه بیشتر کرده، موفقیت است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه آرمان ما ساخت یک ارتش امام زمانی (عج) است خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که پیشرفت، رشد و شکوفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 97 در همه عرصه‌ها بیش از سال‌های گذشته بود و این به دلیل تلاش و ایثار همرزم‌های عزیز در ارتش به ویژه شما که برگزیدگان ممتاز هستید، صورت گرفت؛ بنابراین از همه شما متشکرم.