تلاش لیبرمن برای برکناری نتانیاهو از حزب لیکود

گروه جهان الف،   3980607022

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از رهبری حزب لیکود با شماری از سران حزب دیدار و رایزنی کرد.

ایرنا: به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، لیبرمن گفت که روز چهارشنبه در پشت درهای بسته با شماری از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود، شهرداران و اعضای کمیته مرکزی این حزب دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، رهبر حزب اسرائیل خانه ما در دیدار با سران لیکود درباره برکناری نتانیاهو از رهبری این حزب در صورت ناکامی وی در تشکیل فراکسیونی با اکثریت در کنست پس از انتخابات پارلمانی در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) مذاکره کرده است.

لیبرمن گفت: بر اساس ارزیابی آن ها دستکم دو سوم اعضای لیکود تمایل دارند که نتانیاهو موفق نشود که اکثریت کرسی های پارلمان که همان ۶۱ کرسی است را در انتخابات کسب کند.

وی افزود: زمان تغییر نامزد لیکود برای تشکیل دولت ائتلافی فرا خواهد رسید.

حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن یک حزب دست راستی میانه محسوب می شود که در کابینه ائتلافی حزب لیکود طی سال های ۲۰۰۹ – ۲۰۱۳ و بار دیگر از سال ۲۰۱۶ تا زمان خروج لیبرمن از کابینه نتانیاهو در سال ۲۰۱۸ مشارکت داشت.

پیش تر نیز «یائیر نتانیاهو» فرزند «بنیامین نتانیاهو» رئیس پارلمان (کنست) و لیبرمن را متهم به برنامه ریزی برای کودتا علیه پدرش کرده بود.

خروج حزب دست راستی لیبرمن ازائتلاف بانتانیاهو درپارلمان پیشین رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر در موردغزه و سربازی اجباری برای دانشجویان علوم دینی (یهودی) بود. وی در ماه نوامبر ۲۰۱۸ از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد.