حاجی بابایی: مجلس و دولت مقابل برده‌داری نوین وزارت بهداشت و درمان بایستند

گروه سلامت الف،   3980606148

نماینده مردم همدان در مجلس بابیان اینکه نمی دانم دلیل وجود کارکنان شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی چیست؟ گفت:مجلس و دولت در مقابل این برده داری نوین بایستند.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی بعدازظهر چهارشنبه در همایش اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان برگزار شد، گفت: متاسفانه نمی دانم دلیل وجود کارکنان شرکتی در دانشگاه های علوم  پزشکی و دیگر دستگاههای دولتی  چیست؟

وی با طرح این پرسش که بر اساس کدام مبانی این نوع جذب کارمندان صورت می گیرد؟ افزود: چرا نباید این گروه از کارکنان دولت به صورت مستقیم با دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی قرارداد داشته باشند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید این سئوال را پرسید که چرا باید اعتبارات دولتی را از گردونه های متفاوت عبور داد و بعد از هفت خوان به دست کارمند شرکتی رساند؟

وی افزود: چه توجیهی دارد که قسمتی از حقوق کارمندان در اختیار  این شرکت ها قرار بگیرد  و آیا به جز این حقیقت در اذهان مردم متبادر می شود که بعضی از مدیران شرکت های خدماتی را حیاط خلوت خود قرار داده اند.

حاجی  بابایی تاکید کرد: باید مجلس و دولت هر چه سریعتر به این موضوع وارد شوند و با اهرم های قانونی این شرکت ها راتعطیل کنند.

 وی بیان داشت: باید با استفاده از اهرم های قانونی به گونه ای عمل شود که این کارمندان با دولت قرارداد ببندند چراکه بی شک این رویکرد موجب بهبود بهره وری در هزینه ها و رضایت کارکنان  خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مهم ترین دستاورد ورود مجلس و دولت به این مقوله را خاتمه دادن به برده داری  نوین در دستگاه‌های اجرایی برشمرد.