عرضه بیش از ۴۰ هزار خودرو در سه ماهه اخیر

گروه اقتصادی الف،   3980606102

وزیر صنعت گفت: علت اصلی کاهش قیمت خودرو عرضه بیش از ۴۰ هزار خودرو در چند ماهه اخیر بود.

عرضه بیش از ۴۰ هزار خودرو در سه ماهه اخیر

به گزارش صداوسیما، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: در ماه‌های گذشته تعداد زیادی خودرو در پارکینگ‌ها به دلیل کسری قطعه خوابیده بود که ما در چند ماه اخیر با پیگیری‌های بسیار توانستیم بخش عمده‌ای از قطعات کسری این خودرو‌ها را یا توسط قطعه سازان داخلی و یا از طریق واردات تامین کنیم.

وی گفت: تامین قطعات خودرو‌هایی که در پارکینگ باقی مانده بود باعث شد تا خودروساز بتواند به تعداد بسیار زیادی از تعهدات خود عمل کند که نتیجه آن تزریق خودرو به بازار است.

وزیر صنعت افزود: در چند ماهه اخیر حدود ۴۰ هزار خودرو به مشتریان این خودروساز تحویل شده که به نظر می‌رسد علت اصلی کاهش قیمت در بازار خودرو‌های ایران خودرو همین عرضه است.

رحمانی گفت: البته گفته شده است که تغییر مدیرعامل ایران خودرو هم می‌تواند در کاهش قیمت خودرو تاثیرگذار باشد، اما به نظر من علت اصلی در کاهش خودرو و مولفه‌ای که می‌تواند این روند کاهشی را حفظ کند عرضه ادامه دار خودرو است.

خام فروشی در سال ۹۸ بسیار ناچیز است 

وزیرصنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: براساس آمار‌ها در سال ۹۸ در حوزه‌های مختلف مواد اولیه به صورت خام بسیار کمتر از سال ۹۷ صادر شده است که این نشان از کاهش خام فروشی در کشور دارد.

رضا رحمانی افزود: مقایسه آمار سال ۹۷ نسبت به سال ۹۸ حاکی از این است که خام فروشی در کشور کمتر شده است.

وی گفت: البته ما در سال ۹۸ با وضع عوارض بر خروج مواد خام که بیشتر در حوزه سنگ آهن، کنستانتره و گندله است تلاش کردیم تا خام فروشی این مواد را به حداقل برسانیم، اما براساس آمار‌ها در حال حاضر هم مقدار خام فروشی در حوزه مواد اولیه راهبردی بسیار پایین است.