وزیر اقتصاد: روند کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت

گروه اقتصادی الف،   3980606096

وزیر اقتصاد با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها کنترل شده است، گفت: روند کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد: روند کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت

به گزارش مهر، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های دولت این است که سعی کند ثبات در بازار کالا و خدمات ایجاد شود. خوشبختانه در دولت یازدهم موفقیت بی‌نظیری حاصل شد که طی دو و سه سال تورم تک رقمی را تجربه کردیم اما متاسفانه به دلیل ناپایداری‌هایی که در سال گذشته داشتیم،‌ قیمت‌ها مقداری جهش داشت.

وزیر اقتصاد گفت: در ماه‌های اخیر با اقدامات و سیاست‌هایی که دولت اتخاذ کرد، خوشبختانه روند افزایش قیمت متوقف و نزولی شد، به طوری که تورم ماهانه و نقطه به نقطه از تیر ماه روند نزولی پیدا کرد و در حال ادامه یافتن است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند تداوم یابد، گفت: کاهش نرخ تورم که مورد اشاره ما قرار می‌گیرد، به معنای کاهش قیمت‌ها نیست، البته در برخی مواقع با کاهش قیمت‌ها هم مواجه بودیم.

دژپسند تصریح کرد: با توجه به گزارشی که وزیر صمت داد، در مورد تعداد قلم کالاهایی که مستمرا پایش می‌شود، ۸۳ قلم کالا در هفته‌های گذشته قیمتش کاهش پیدا کرد اما در مجموع آنچه مسلم است کاهش روند افزایشی قیمت‌ها است و افزایش قیمت‌ها کنترل شده است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای آینده چیست، گفت: پیش‌بینی ما این است که با توجه به ثباتی که وجود دارد، این روند در ماه‌های آینده هم ادامه پیدا می‌کند. علت آن یکی برقراری ثبات در کشور و دوم اینکه عرضه افزایش پیدا کرده است.