نگرانی اتحادیه اروپا از اقدام‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در غرب آسیا

گروه جهان الف،   3980606002

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که حمله پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به لبنان منجر به تنش‌های جدید در منطقه شده است.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا سه شنبه اعلام کرد که حمله پهپاد‌های رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت منجر به تنش‌های جدید در منطقه‌ای شده که قبلا  نیز در بی‌ثباتی بیش از حد  قرار داشته است.

 به نوشته «خبرگزاری رسمی کویت» «مایا کوسیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در بیانیه‌ای بدین منظور گفت که وظیفه همه طرف‌های درگیر در منطقه حفظ خویشتنداری حداکثری، پیروی از قوانین بین المللی، جلوگیری از تشدید وضعیت خطرناک بالقوه و پرهیز از لفاظی‌های فتنه جویانه است.

وی در ادامه گفت، اتحادیه اروپا انتظار دارد که همه طرف‌ها به طور کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه‌های 1559 و 1701 را پیروی کنند.

قطعنامه 1701 از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در 11 آگوست 2006 برای پایان دادن به جنگ سی و سه روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله صادر شد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خاتمه بر حمایت 28 عضو این اتحادیه از ثبات، امنیت و تمامیت ارضی لبنان تاکید کرد و افزود، برای حل مشکلات مرتبط با خاورمیانه، هیچ اقدام یکجانبه یا راه حل نظامی وجود ندارد.

پهپادهای رژیم صهیونیستی طی این هفته با ارسال هواپیماهای بدون سرنشین هدایت‌شونده به داخل لبنان، سه بار حریم هوایی لبنان را  نقض کردند.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بعد از این حادثه که همزمان با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شهر دمشق، پایتخت سوریه بود، تأکید کرد که حزب‌الله، پاسخ این دو حمله و تجاوز آشکار صهیونیست‌ها را خواهد داد. در حمله هوایی تل‌آویو به جنوب دمشق، دو عضو حزب‌الله شهید شدند.