سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: در اوج قدرت دفاعی هستیم

گروه سیاسی الف،   3980605159

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان ‌توان ‌رویارویی با ایران را ندارند‌،گفت: امروز این نوید را به ملت‌ها می‌دهیم که دشمنان در حال طی کردن نفس‌های آخرشان هستند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: در اوج قدرت دفاعی هستیم

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی ظهر امروز در اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی با اشاره به نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استان مرکزی از استان‌های نقش‌آفرین در دوران دفاع مقدس و شهید‌پرور کشور است که افتخارات بزرگی را در طول دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به اهمیت کار پیشکسوتان جهاد و شهادت افزود: در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تا به امروز شهیدان ما با مجاهدت خود کار را تمام کردند و امروز تداوم این راه و مسیر بردوش پیشکسوتان جهاد و شهادت قرار گرفته و اجلاسیه امروز هم فرصتی مغتنم برای بیعتی دوباره با شهدا و امام شهیدان و ولایت فقیه است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: بنابراین وظیفه مهم این پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به عنوان شاهدان و ناظران حقایق دوران دفاع مقدس تبیین و انتقال مفاهیم موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت به نسل‌های مختلف انقلاب است.

شکارچی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا دین بزرگی بر گردن ما و ملت ایران دارند و خانواده های معظم شهدا باید به سبب مجاهدت و ایثار در راه دین و انقلاب و اسلام به خود ببالند چرا که خدا از بین خوب‌های عالم، همواره بهترین‌ها را برای شهادت انتخاب می‌کند.

وی عنوان کرد: رزمندگان ما در نبرد با دشمن بعثی با حداقل‌ها جنگیدند و در مقابل به حداکثر نتایج دست یافتند به طوری که به رغم آنکه در مقابل دشمن دست خالی بودیم ولی با مدیریت فرماندهان و سایر رزمندگان سربلند از میدان بیرون آمدیم چراکه عامل پیروزی ما در طول دوران دفاع مقدس قلب و اعتقاد راسخ رزمندگان ما بود نه تجهیزات جنگی که همین درسی بزرگ برای امروز کشور و ملت ماست چراکه رزمندگان ما به رغم دست خالی خود با معنویت، اعتقاد راسخ و ولایت‌مداری خود رژیم بعثی را با پشتیبانی بیش از 39 کشور ناکام کرد.

شکارچی اضافه کرد: امروز که گام نخست انقلاب را برداشته‌ایم اقتداری روزافزون داریم که ماحصل ایثار، اخلاص، اعتقاد و معنویت رزمندگان در دوران دفاع مقدس ماست و این یعنی 40 سال مقتدرانه با تکیه بر این مجاهدت‌ها گام نخست را برداشته‌ایم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حوادث دفاع مقدس گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان را به دشمن ندادیم و امروز انقلاب اسلامی به الگوی موفق برای کشورهای بحران‌زده یمن، عراق و سوریه تبدیل شده و امروز شاهدیم موقعیت تدافعی به موقعیت هجومی تبدیل شده و به رغم مشکلات، تحریم‌ها و توطئه های دشمن حرکت انقلاب در حال پیشرفت است.

شکارچی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به چنان قدرت و اقتداری رسیده که هیچ قدرتی جرات تجاوز به ایران اسلامی را ندارد چراکه اگر کوچک‌ترین شرایط و امکان تجاوز به جمهوری اسلامی وجود داشت، دشمن حتی ذره‌ای فرصت را از دست نمی‌داد ولی با مجاهدت‌های نیروهای مؤمن انقلابی این امکان وجود ندارد و امروز این نوید را به ملت‌ها می‌دهیم که دشمنان در حال طی کردن نفس‌های آخرشان هستند و در مقابل جمهوری اسلامی در اوج قدرت حرکت خود به سمت آرمان‌ها را پیش می‌برد.

وی اضافه کرد: امروز هر موشک و تولید دفاعی که در کشور انجام می‌شود برای مقابله با کسانی است که علیه اسلام بوده و در برابر فرامین الهی ایستاده‌اند ولی آن چیزی که نظام سلطه تولید می‌کند برای مقابله با مستضعفین و جنگ با خداست و این تفاوت ما با نظام استکباری است که البته این تفکر در دوران دفاع مقدس وجود داشت و امروز هم این تفکر جاری است و در حقیقت این تفکر را مدیون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

 سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: باید بگوییم که امروزه انقلاب اسلامی از  قدرت مطلوبی برخوردار است و این انقلاب توانست با زیرساخت‌های خود نظام سلطه را ریشه‌کن و نابود کند، اینکه دبیرکل حزب‌الله لبنان تنها با ایراد یک سخنرانی بتواند ارتش رژیم صهیونیستی را به مدت زمان 100 روز در وادار به آرایش آماده‌باش کند بیانگر برکات تفکرات برگرفته از انقلاب اسلامی است.

شکارچی ادامه داد: این خون شهدا، مجاهدت آنها و اشک خانواده شهیدان بلندمرتبه است که پشتیبان ایجاد این افکار انقلابی شده و دشمنان باید بدانند هزینه‌ای که برای پیروزی این انقلاب شکوهمند کرده‌ایم با هزینه‌های نظام استکبار قابل قیاس نیست و میلیاردها دلار هزینه‌ای که تاکنون نظام استکباری برای به زمین کوبیدن انقلاب پایدار و سرافراز اسلامی کرده فاقد هرگونه نتیجه و ارزش است.

وی عنوان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس باید بدانند در برابر این میزان از هجمه‌های وارد بر انقلاب اسلامی وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارند و نباید نسبت به بروز اینگونه اتفاقات بی‌تفاوت باشند، همچنین باید بگوییم برگزاری اینگونه جلسات بسیار ارزشمند و موثر واقع می‌شود و پیشنهاد برگزاری این جلسات در هفته دولت ایده بسیار مطلوب و ابتکار بجایی بوده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون کشور اسلامی ما در سایه انسجام و همدلی محفوظ شده که باهمین ظرفیت می‌توانیم به مقابله با دشمنانمان بپردازیم و ملت ما باید آگاه باشند زیرا این تفرقه‌افکنی‌ها میان جوانان، مردم و مسئولین برنامه دشمنان است و ما باید تمام تلاشمان را بکار گیریم تا بازیکنان زمین دشمن در عرصه تفرقه نباشیم و درمقابل همه ما ملت ایران در راستای افزایش وحدت و یکدلی بکوشیم.

شکارچی بیان کرد: امروزه دشمنان ما هیچ‌گونه توان مقابله و رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند و تمام تلاش آن‌ها بر این است که با نفوذ منافقان بتوانند جنگ روانی به راه بی‌اندازند و به وسیله توطئه، جنگ اقتصادی و فرهنگی اهداف خود را محقق کنند، مردم باید بدانند که جنگ فرهنگی از جنگ نظامی بسیار دشوارتر است زیرا در این جنگ دشمن قلب و ادراک جامعه مخاطب را هدف می‌گیرد تا بتواند با تسخیر آنها باطل را جایگزین حق کند.

وی افزود: همه ما درمقابل خون پاک شهدای گرانقدر مسئولیت بسیار عظیمی داریم و باید تلاشمان بر این باشد که اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در این جلسات بطور مجدد زنده کنیم تا بیعتمان رابا شهدا و انقلاب اسلامی تجدید کرده باشیم.