مصرف پروتئین گیاهی عمر را طولانی می‌کند

گروه سلامت الف،   3980605080

محققان ژاپنی بر این باورند که مصرف بیشتر پروتئین‌های گیاهی عمر را طولانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان ژاپنی افرادی که از میزان پروتئین‌های گیاهی بیشتری مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که با مصرف گوشت، پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.

در این بررسی محققان به بررسی اطلاعات ۷۱ هزار فرد میانسال در مدت دو دهه پرداختند. محققان در مقایسه انجام گرفته مشاهده کردند احتمال مرگ در افرادی که در مدت زمان انجام مطالعه از بیشترین میزان پروتئین گیاهی مصرف کرده بودند ۱۳ درصد کمتر بوده و همچنین این افراد ۱۶ درصد کمتر در معرض مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

دکتر «فرانک هو» از دپارتمان تغذیه دانشکده سلامت عمومی هاروارد نیز گفت: در تحقیقاتی که پیش از این انجام گرفته آمده‌ است مصرف میزان بالایی از پروتئین‌های حیوانی با افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن و مرگ و میر ناشی از آن‌ها مرتبط است. این درحالیست که مصرف قابل توجهی از پروتئین‌های گیاهی این خطر را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر هو که در این مطالعه مشارکت نداشت، افزود: در مطالعه‌ای که توسط محققان ژاپنی انجام گرفت مصرف پروتئین گیاهی بسیار بالا بوده‌ است. همچنین در این مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین حیوانی بر افزایش طول عمر تاثیری ندارد.