تهدید به محرومیت کشتی ایران برداشته شد

گروه ورزشی الف،   3980605075

در پی مذاکرات علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران با میخاییل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه و یکی از چهره‌های تاثیرگذار کشتی جهان، تهدید لالوویچ به محرومیت کشتی ایران از حضور در مسابقات جهانی قزاقستان به علت بدهی برطرف شد.

تهدید به محرومیت کشتی ایران برداشته شد

محمد اسد مسجدی در گفتگو با ایسنا، درباره اهداف سفر علیرضا دبیر رییس و حمید سوریان نایب رییس فدراسیون کشتی به روسیه و دیدار با میخاییل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه،  اظهار کرد: در نشستی که بنده در جریان رقابت‌های جوانان جهان در استونی با لالوویچ رییس فدراسیون جهانی کشتی داشتم، وی صراحتا ایران را به کنار گذاشتن از مسابقات جهانی قزاقستان به دلیل بدهی‌های سنگین تهدید کرد و خواستار پرداخت این بدهی بر اساس قول و قرار قبلی شد. من نیز در پاسخ به تغییر و تحولات فدراسیون کشتی و حضور علیرضا دبیر به عنوان قهرمان المپیک در راس فدراسیون کشتی اشاره کردم و خواستار حمایت بیشتر از دبیر شدم. لالوویچ نیز عنوان کرد این‌ها دلیل نمی‌شود که ما منتظر بمانیم و شما باید هر چه سریعتر بدهی‌تان را پرداخت کنید در غیر اینصورت این امکان وجود دارد ایران را از حضور در مسابقات جهانی قزاقستان محروم کنم.

دبیر فدراسیون کشتی افزود: بدنبال این اتفاق و با هدف جلب حمایت مامیاشویلی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار اتحادیه جهانی کشتی، علیرضا دبیر و حمید سوریان به عنوان دو چهره بین‌المللی کشتی به روسیه سفر کردند. خوشبختانه مذاکرات بسیار خوبی نیز صورت گرفته و نتایج خوبی برای کشتی ایران داشته است که یکی از آن‌ها حل شدن بحث تهدید به عدم حضور ایران در مسابقات جهانی قزاقستان بود. البته این موضوع مقطعی است و باید راهکاری برای پرداخت بدهی‌های سنگین فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی اندیشیده شود. هیچ بخششی از سوی اتحادیه جهانی در کار نیست و این بدهی سنگین باید پرداخت شود که کار بسیار سختی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قولی برای حمایت از فدراسیون برای پرداخت این بدهی داده‌اند یا خیر، گفت: صالحی امیری همواره تاکید کرده برای برگزاری اردوها و آماده سازی تیم‌های کشتی برای حضور در المپیک کنار فدراسیون کشتی است و حمایت می‌کند اما در بحث پرداخت بدهی‌ها مسئولیتی را قاعدتا بر عهده نخواهند گرفت.

مسجدی در ادامه درباره انتخاب قیطاسی به عنوان سرپرست اردوهای تیم‌های آزاد و فرنگی و کنار رفتن سرپرستان تیم‌های ملی کشتی گفت: تا آنجا که بنده در جریانم تصمیم بر این شد که قیطاسی به عنوان سرپرست تیم‌های کشتی آزاد فعالیت کند. نمی‌دانم آیا او به عنوان سرپرست فرنگی نیز فعالیت دارد یا خیر.

دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است همچنان به فعالیت خود ادامه دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: واقعا نمی‌دانم. در صحبتی که با دبیر داشتم قرار شد تا پایان مسابقات جهانی به کارم ادامه بدهم، پس از آن اگر علاقه داشت خیلی خوشحال می‌شوم که بتوانم در خدمت کشتی بمانم، در غیر اینصورت مثل یک دوست در کنار کشتی خواهم ماند و به وزارت ورزش بازمی‌گردم.

مسجدی در پاسخ به این سوال که با توجه به ثبت زادروز جهان پهلوان تختی به عنوان روز ملی کشتی در تقویم که دو سال پیش و با رایزنی‌های متعدد صورت گرفت، آیا فدراسیون کشتی برنامه ویژه‌ای برای گرامیداشت این روز دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر در حال رفتن به ابن بابویه و حضور بر سر مزار جهان پهلوان تختی هستیم. این مراسم توسط اداره ورزش شهرری و با حضور برخی اهالی کشتی و مسئولان برگزار می‌شود. بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) نیز مراسمی در خانه کشتی با حضور ملی‌پوشان برگزار می‌شود.