فرانسه: قصدی برای برگزاری دیدار بین ظریف و ترامپ نداشتیم

گروه جهان الف،   3980604183

وزیر امور خارجه فرانسه گفت که این کشور قصدی برای ترتیب دادن دیدار میان وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه هفت نداشته است.

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت که فرانسه قصدی برای ترتیب دادن دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست گروه هفت در بیاریتس فرانسه نداشته است.

وی در پاسخ به سوال «سی‌ان‌ان» که آیا هیچگونه انگیزه‌ای پشت آمدن ظریف به محل برگزاری نشست سران گروه هفت وجود داشته، گفت: نه، هیچگونه قصدی برای چنین دیداری (میان ترامپ و ظریف) وجود نداشته است.

ظریف روز گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد شهر بیاریتز شد و در آنجا با مقام‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

برخی رسانه‌های آمریکایی شب گذشته مدعی شدند که دعوت از ظریف برای حضور در فرانسه، بدون هماهنگی با طرف آمریکایی بوده اما ترامپ امروز در جمع گروهی از خبرنگاران، ادعای بی اطلاعی از دعوت ظریف برای حضور در فرانسه را رد کرد و گفت: «در ارتباط با ایران، [نحوه دعوت از ظریف] با کمال احترام انجام شد. من دیروز با رئیس‌جمهور [امانوئل] ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] صحبت کردم. من از هرآنچه او انجام می‌داد، مطلع بودم.» 

کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز طی بیانیه‌ای با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات با وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که دعوت از ظریف برای سفر به محل برگزاری نشست گروه هفت، با موافقت آمریکا صورت گرفته است.