نصرالله: با پهپادهای اسرائیلی مقابله خواهیم کرد/ تقاص خون شهدا را می‌گیریم و آتش بر سر صهیونیستها خواهد بارید

گروه جهان الف،   3980603199 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسب دومین سالروز آزادسازی ارتفاعات شرقی لبنان از لوث تروریستها ضمن تاکید بر واکنش به حمله صهیونیستها گفت: هر پهپاد اسرائیلی را ساقط خواهیم کرد.

نصرالله: با پهپادهای اسرائیلی مقابله خواهیم کرد/ تقاص خون شهدا را می‌گیریم و آتش بر سر صهیونیستها خواهد بارید

به گزارش مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسب دومین سالروز آزادسازی ارتفاعات شرقی لبنان از لوث تروریستها گفت: در ابتدا به شما خوش آمد می گویم و از شما به خاطر این حضور گسترده تشکر می کنم که این حضور گسترده را اولین واکنش به تجاوزهای اسرائیل در شب گذشته قلمداد می کنم.حضور گسترده شما اولین واکنش به اقدامات تجاوزکارانه شب گذشته رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه گفت: به ساکنان بقاع و لبنان به خاطر پیروزی های به دست آمده را تبریک و تهنیت می گویم. به ملت سوریه تبریک می گویم زیرا این بخش مهمی از نبرد بزرگ در سوریه از سال ۲۰۱۱ بود.

نصرالله افزود: ما چند روز بعد در ۳۱ آگوست سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش محمد یعقوب و عباس بدر الدین را شاهد خواهیم بود و در این باره نبیه بری در مراسم جنبش امل در نبطیه سخنرانی خواهد کرد. اما من تاکید می کنم که ما آنچه امروز داریم و روح عزت و اعتماد به نفس و حضور در عرصه و مقاومت و دستاوردهای و پیروزی ها و پیروزی که امروز آنرا جشن گرفته ایم تا حد زیادی به حضور برکت حضور امام موسی صدر در لبنان و طرح اسلامی و ملی آن است. ما و برادران در جنبش امل این موضوع را پیگیری می کنیم و از خدا می خواهیم که این امام را به ما بازگرداند تا شاهد پیروزی هایی که بنیانگذارش بوده است، باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: همانند جشن پیروزی جنگ ۳۳ روزه و در همه سخنرانی هایم و سخنان برادرانم تاکید می کنم که این پیروزی به همه مربوط است و همه به گروههای مقاومت و ارتش لبنان و ارتش سوریه تعلق دارد.

وی افزود: درباره دومین سالروز آزادسازی ارتفاعات شرقی آنچه رخ داد بزرگ و مهم بود. تهدید در واقع تهدیدی حیاتی بود و طرح تا حد زیادی خطرناک بود و همه ساکنان روستاها و شهرکها در معرض قتل و اخراج و به بردگی گرفتن بودند. آنچه رخ داد نباید به حادثه ای زودگذر تبدیل شود و باید این طرح و این مرحله را مورد توجه قرار دهیم و باید یادآوری شود که طرحی که سوریه را در سال ۲۰۱۱ هدف قرار داد هدفش دموکراسی و تغییر داخلی نبود بلکه هدف قرار دادن نظام مقاوم بود و نقشه سیطره بر منطقه و تقسیم مجدد آن بود و جنگیدن ما مانع از تقسیم شد و مانع از تقسیم در همه کشورهای عربی و اسلامی خواهد شد. باید واقعه مورد توجه قرار گیرد زیرا جعل در تاریخ رخ می دهد. جنگ از ابتدا بر دوش ارتش سوریه و مقاومت و ارتش لبنان در آن مرحله بود. نبرد در جرود عرسال در مرحله اول شامل بیرون کردن جبهه النصره بود که ارتش سوریه و مقاومت لبنان در آن نقش آفرینی کردند و در نبرد بیرون راندن داعش، تصمیم شجاعانه برای ورود ارتش لبنان اتخاذ شد. در این مرحله ارتش لبنان و افسران آن در کنار مقاومت و ارتش سوریه قرار داشتند. برخی هنگامی که از آن سخن می گویند. مقاومت و ارتش سوریه را نادیده می گیرند و این انکار خورشید تابان است و از اهمیت مقاومت و ارتش سوریه کم نمی کند و نوعی انحطاط اخلاقی و سیاسی است.

داعش بهانه ای برای بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق است

نصرالله بیان کرد: کسانی که امروز حضور دارند اهل حقیقت و حق هستند و حقیقت را می دانند. باید از موضع آمریکا که به دولت لبنان اعلام کرد که نباید در نبرد جرود عرسال وارد شود و مانع از ورود حزب الله به این جنگ شود، یاد کنیم. اما تصمیم رسمی ورود و مشارکت بود و این گواهی بر این است که آمریکایی ها ایجاد کننده داعش هستند و هنوز حامی آن هستند و از داعش بهره برداری می کنند و خطر همچنان باقی است و آمریکاییها در راستای احیای داعش در عراق به سبب پیشنهاد قانونی که خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق است، حرکت می کنند زیرا داعش بهانه ای برای بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق است.

موضع گیری آمریکا درباره بازگشت داعش به سوریه و عراق بسیار خطرناک است

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: موضع گیری آمریکا درباره بازگشت داعش به سوریه و عراق بسیار خطرناک است و تهدید آمریکا پابرجاست و آمریکا  است که برخی از سرکرده های داعش را به افغانستان منتقل می کند و از هواپیماهای آمریکایی تصاویری نزد عراقی ها و افغانهاست که آنرا تایید می کند. این در راستای دیدگاه آتی آمریکا در قبال افغانستان بر پایه بازگشت جنگ داخلی در افغانستان است. امروز ما باید به پیروزی کرامت و عزت افتخار کنیم اما باید هوشیار باشم زیرا زخم هنوز برجاست. ما پس از نبرد جرود عرسال و خروج گروههای مسلح با ارتش سوریه و متحدان نبرد را تکمیل کردیم و امروز می توانم بگویم که داعش دورتر از همیشه از کشور ماست و همچنین جبهه النصره بسیار از لبنان دور است و پس از آزادسازی حومه شمال حماه و خان شیخون  و پیشروی های بدست آمده این خطرات از لبنان دور می شود و این نتایج مهمی برای سوریه است زیرا در مسیر ثابت به سوی پیروزی حرکت می کند. خطر از لبنان دور شده است و این اگر شهیدان و مجروحان نبودند رخ نمی داد و باید از سوریه به خاطر جانفشانی ها تشکر کنیم و باید از جمهوری اسلامی تشکر کنیم. خطر بسیار دور شده است اما نباید فکر کرد که خطر تمام شده است.

کسی که حاضر به جانفشانی برای امنیت مردم و حفظ سلامتی آنها نیست باید عذرخواهی کند و استعفا دهد

نصرالله بیان کرد: پس از نبرد جرود عرسال اعلام کردیم که از مرزها خارج می شویم و گفتیم که این مسئولیت دولت لبنان است اما در آنطرف یعنی در سوریه ماندیم و ارتش سوریه به درخواست ما در طول مرزها برای ممانعت از نفوذ تروریستها به مرزهای ما مستقر شد. پس از چند ماه به این نتیجه رسیدیم که نیازی به حضور گسترده نیست و تعداد کم شد تا به مقداری که حافظ مرزها از سمت سوریه باشند و مانع نفوذ به داخل لبنان شود اما ما هنوز هستیم و هرگاه که لازم باشد هزاران نیرو حضور می یابند. ما از دولت لبنان می خواهیم که به مسئولیت خود در این منطقه عمل کند. باید مسئولیت دولت لبنان در قبال هزاران لبنانی که در روستاهای القصیر زندگی می کنند، یادآور شویم. هم و غم ساکنان بقاع امنیتی است و باید تاکید کنیم که مسئولیت برقراری امنیت برعهده ارتش و دستگاههای امنیتی است هموار گفته ام که نباید به احدی اجازه داده شود که حزب الله یا هر گروه سیاسی را مسئول بدانند و این دامی است که نباید در آن بیافتیم و ساکنان منطقه نباید ما را به آن سوق دهند. این مسئولیت دولت است. هنگام آزادسازی جرود عرسال آیا بیانیه ها و حرف بود یا جانفشانی و خون دادن؟ کسی که حاضر به جانفشانی برای امنیت مردم و حفظ سلامتی آنها نیست باید عذرخواهی کند و استعفا دهد و کسی بیاید که مسئولیت پذیر باشد. ساکنان منطقه باید بخشی از مسئولیت را از طریق کنترل فرزندان خود پذیرا باشند. باید متوجه وضعیت ارتش هم باشیم آنها هم معصوم نیستند و ممکن است اشتباه کنند اما نباید دنیا را بر سر ارتش هنگام که حادثه ای رخ می دهد خراب کنیم. نباید اشتباه رخ دهد اما مجاز هم نیست که اگر اشتباهی رخ داد حمایت مردمی از ارتش برداشته شود زیرا این را مجرمان می خواهند و جایگزینی غیر از ارتش و نیروهای امنیتی نداریم. نباید مسئولیت را به گردن اهمال و محرومیت بیندازیم زیرا برخی جرایم از سوی ثروتمندان رخ می دهد و برخی به جهل و کینه توزی مربوط می شود و ربطی به اخلاق و فرهنگ منطقه ندارد نباید که همه چیز را به اهمال و محرومیت نسبت دهیم.

وی در ادامه به تلاش هایی که برای توسعه منطقه مذکور به عمل آمده و تلاش های حزب الله و دستاوردهای به دست آمده اشاره و تاکید کرد: موضوعات نیاز به تلاشهای سیاسی مضاعفی دارد. اهتمام ما توسعه است. ما باید همه تلاش خود را به کارگیریم اما باید بدانند که موانع زیادی به سبب فساد و سهمیه بندی در برابر ما قرار دارد. ما به تلاش های خود ادامه می دهیم و دستاورد کسب می کنیم. برخی به دنبال خدشه وارد کردن به وجهه بقاع، بعلبلک و هرمل هستند. ما با خدشه وارد کردن به وجهه منطقه مخالفیم. و ساکنان این منطقه اهل شرافت و کرامت وعزت و جانفشانی هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان درباره حملات پهپادی شب گذشته به ضاحیه جنوبی بیروت هم گفت: آنچه شب گذشته رخ داد بسیار خطرناک بود و نباید موضوع کوچکی شمرده شود و موضع گیری باید در سطح آن باشد. آنچه در آسمان ضاحیه رخ داد ورود پهپاد و پهپاد نظامی بود که این نزد ماست و آنرا در رسانه ها اعلام می کنیم.  پهپاد نخست وارد منطقه مورد نظر شد و هواپیمای شناسایی و غیر مسلح بود و در ارتفاع پایین پرواز کرد و این یعنی اینکه قصد تصویر گرفتن از هدف مورد نظر را داشته است و ما آنرا ساقط نکردیم اما جوانان در محله به سوی آن سنگ انداختند و افتاد شاید هم سقوط آن در نتیجه اختلال فنی یا به سبب سنگ بوده است و پس از مدتی پهپاد دوم آمد و به شکل هجومی و مکان معینی را زد. آنچه شب گذشته رخ داد حمله با پهپاد انتحاری به هدفی در ضاحیه جنوبی بیروت بود و این توصیف دقیق است. چرا می گوییم که این خطرناک است؟ نبود کشته و زخمی از میزان خطر کم نمی کند به لطف خدا این در بامداد یکشنبه رخ داد که بیشتر شهروندان در جنوب و بقاع بودند و گرنه شهید و مجروح داشت و این حمله انتحاری پهپادی اولین حمله از ۱۴ آگوست ۲۰۰۶ است. اسرائیل رسما تایید کرده است که این حمله را انجام داده است و این نقض قواعد درگیری است که پس از جنگ ۳۳ روزه ایجاد شده است و این نقض بزرگ و خطرناکی است. این نقض اگر در قبال آن سکوت شود روند خطرناکی بر لبنان خواهد بود و هر دو روز پهپاد انتحاری این ساختمان و فلان مکان و این مجتمع را خواهد زد و این یعنی تکرار سناریوی عراق که جریان دارد.

سناریو در عراق از هفته ها قبل شروع شده است

سید حسن نصرالله افزود: سناریو در عراق از هفته ها قبل شروع شده است و انبارهای حشد شعبی از طریق پهپاد هدف قرار می گیرد و اسرائیل تلویحا مسئولیت را برعهده می گیرد درباره برخورد عراقی ها به خودشان مربوط است اما درباره ما در لبنان ما اجازه این روند را نمی دهم. ما هر اقدامی برای ممانعت از این روند به کار خواهیم بست. دولت و مسئولان آنرا محکوم کرده و شکایت به شورای امنیت شده است این خوب است اما روند را متوقف نخواهد کرد. ما در مقاومت اجازه این روند را به هر اندازه که تاوان داشته باشد نخواهیم داد. گذشت زمانی که هواپیماهای اسرائیلی هر مکانی در لبنان را که می خواستند بمباران می کردند و رژیم غاصب در فلسطین در امنیت می ماند. متوجه شدم که ارتش اسرائیل به ساکنان شمال می گوید که چیزی نیست اما من امروز به ساکنان شمال می گویم و ساکنان فلسطین اشغالی مطمئن نباشند و فکر نکنند که حزب الله اجازه تعدی از این نوع را می دهد.

با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد

وی افزود: از هم اکنون اعلام می کنیم که با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد و هنگامی که به آسمان لبنان وارد شود آنها را ساقط خواهیم کرد. اسرائیل بداند که ما از حالا به بعد منتظر احدی در هستی نمی مانیم. اگر احدی در لبنان به دنبال عدم بروز مشکل است به آمریکایی ها بگوید که از اسرائیلی ها بخواهند که دست بردارند.

ارتش سوریه در بهترین شرایط قرار دارد

دبیر کل حزب الله لبنان درباره تحولات سوریه هم بیان کرد: ارتش سوریه در بهترین شرایط قرار دارد و ادلب و شرق فرات به آغوش سوریه باز خواهد گشت.

سید حسن نصرالله گفت: در سوریه شب گذشته شاهد حمله هوایی به یکی از منازل در شهرک عقربا در حومه دمشق بودیم. نتانیاهو به آنچه کرده افتخار کرده و اعلام کرده است که هدف مرکز نیروی قدس است و هدف قرار گرفته ها ایرانی ها هستند و خود را به عنوان قهرمان ملی معرفی کرده است. وی به صهیونیستها دروغ می گوید و کلام یاوه تحویل آنها می دهد و خلاف وقایع و اصول حرف زده است. شب گذشته ارتش اسرائیل به مرکز حزب الله حمله کرده است و در این مکان جز جوانان لبنانی از حزب الله نبودند و دو نفر شهید شدند به نامهای یاسر ضاهر و حسن زبیب.

اهل شوخی نبوده و نیستیم

وی افزود: ما شوخی نمی کنیم و در کل سالهای گذشته اهل شوخی نبوده ایم و گفته ام که اگر هر یک از برادران ما از حزب الله لبنان را به شهادت برسانید و مجددا به دنیا یادآوری می کنم که اگر اسرائیل هر یک از برادران ما در سوریه را شهید کند ما در لبنان واکنش نشان خواهیم داد و نه در مزارع شبعا. به ارتش اسرائیل در مرزها می گویم که بماند یک روز دو روز سه یا چهار روز. به اسرائیلی ها می گویم که آنچه شب گذشته رخ داد تمام نخواهد شد. نتانیاهو در انتخابات است و مطابق معمول احزاب اسرائیلی انتخابات را با خون ملت های منطقه برگزار می کنند اما اینبار انتخابات با خون شما برگزار می شود و از هر طرف آتش بر سر شما می بارد. و این با آتش عراقی، سوری و لبنانی است و این مرد ترسو از انتخابات سرنوشتش یا نخست وزیری است یا زندان.

نصرالله خطاب به صهیونیستها گفت: نتانیاهو شما را به جهنم می برد و شما را در این جهنم می اندازد.

دبیر کل حزب الله در ادامه بیان کرد: در این سالروز آزادسازی ما در ارتش و ملت و مقاومت امنیت در جنوب و بقاع را رقم زدیم. ما اجازه بازگشت عقربه های ساعت به عقب را نمی دهیم و اجازه هدف قرار دادن لبنان را نمی دهیم. این خط قرمز ماست. امیدواریم که موضع ملی یکپارچه باشد و دودستگی مشکلی را حل نمی کند. ما از کشورمان در همه مرزهای آن دفاع خواهیم کرد و از آسمان ما با تمام توان دفاع خواهیم کرد و این مرحله جدیدی است که دشمن ایجاد کرد. ما حاضریم که گرسنه بمانیم اما سربلند باشیم. ما در مرحله جدیدی هستیم و باید همه مسئولیت این مرحله را بپذیرند.