سیاوشی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ درخواست فراکسیون زنان از رئیس جمهور برای معرفی وزیر زن به مجلس

گروه سیاسی الف،   3980603188 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: از رئیس جمهور خواستیم که برای وزارت آموزش و پرورش وزیر زن به مجلس معرفی کند.

  درخواست فراکسیون زنان از رئیس جمهور برای معرفی وزیر زن به مجلس

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه رئیس جمهور در روزهای آینده باید  وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند، گفت: فراکسیون زنان مجلس انتظار دارد که این  وزیر از قشر زنان معرفی شود.

وی افزود: فراکسیون زنان مجلس در روزهای گذشته با آقای لاریجانی صحبت و از ایشان درخواست کرده تا از رئیس جمهور بخواهد که برای این وزارتخانه وزیر زن معرفی کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه درخواست خود را بصورت مکتوب هم اعلام کردیم، افزود: آقای لاریجانی درخواست فرامسیون زنان را به رئیس جمهور منتقل کرد.

سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه وزیر باید از بدنه وزارتخانه انتخاب و معرفی شود، افزود: فراکسیون زنان مجلس برای وزارت آموزش و پرورش 2 گزینه پیشنهاد داد. که خانم ملاوردی و همچنین خانم فاطمه سعیدی نماینده تهران این گزینه ها هستند.

وی گفت: بعد از معرفی گزینه ها، درخواست رزومه شد که سوابق این گزینه ها هم ارسال شد.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: در حال حاضر برنامه گزینه های پیشنهادی ما هم آماده است اما هنوز از رئیس جمهور جوابی به ما داده نشد.

سیاوشی شاه عنایتی گفت: ما منتظریم از گزینه های ما برنامه کاری بخواهند تا برنامه ها ارائه شود.

شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بود که سوم آذرماه 1397 طی نامه ای به رئیس جمهور درخواست کناره گیری از دولت کرده بود و رئیس جمهور هم با آن موافقت کرد.