بررسی حادثه پادگان بیشه کلا در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی

گروه سیاسی الف،   3980603181

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس حادثه مرکز آموزشی نجات خدمه بیشه کلا مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: امیر نامی رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت ارائه توضیحاتی پیرامون حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز در این جلسه حضور یافت که موقعیت و رژیم تنگه هرمز هم تشریح شد.

وی گفت: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عضو جدید این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرد مبنی بر اینکه با توجه به بررسی هیئت رئیسه مجلس مبنی بر اکثریت نسبی بودن انتخاب عضو، آقای حضرت پور عضو جدید کمیسیون امنیت ملی مجلس شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: همچنین در این جلسه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا اعاده شده از شورای نگهبان با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان بررسی شد.

وی تصریح کرد: ابهام شورای نگهبان درباره این لایحه این است که آیا کنوانسیون های مورد استناد در موارد متخلف برای ایران الزام آور است یا خیر، که این موضوع مورد بحث قرار گرفت و در نهایت این لایحه با اصلاح یکی از بندها تصویب شد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع پادگان حادثه بیشه کلا در استان مازندران هم با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.