آغاز رزمایش مشترک اردن با ۲۷ کشور جهان

گروه جهان الف،   3980603167

رزمایش مشترک اردن با ۲۷ کشور دیگر از جمله عربستان سعودی و آمریکا با نام «الأسد المتأهب» امروز آغاز شد.

به گزارش فارس، رزمایش نظامی مشترک اردن با مشارکت هشت هزار نظامی از ۲۷ کشور جهان از جمله عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تحت عنوان «الأسد المتأهب» (شیر آماده) امروز یکشنبه آغاز شد.

«محمد ثلجی» سخنگوی رسانه‌ای در یک کنفرانس خبری گفت که آغاز تمرینات «الأسد المتأهب» با مشارکت هشت هزار نظامی از حدود ۳۰ کشور را اعلام می‌دارم.

وی با اشاره به شرایط و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت که این تمرینات در تقویت توان نیروهای مسلح مسلح شرکت‌کننده در این مانور برای مقابله با دشمن واحد با استفاده از انواع سلاح‌ها سهیم خواهد بود.

به گفته ثلجی این رزمایش شامل اجرای تمرینات مهم برای تعامل با بحران‌هایی که همزمان با عملیات‌های نظامی بوجود می‌آید اعم از مشکل آوارگان، شیوع وبا، تردد ساکنان محلی و کمبود مواد غذایی خواهد بود.

طبق گزارش وبگاه «عاجل»، ارتش اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از برگزاری این مانور تقویت همکاری و اقدام مشترک کشورهای شرکت‌کننده در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه توان امنیتی نیروهای گارد مرزی، آموزش عملیات کلاسیک و غیرکلاسیک و نیز عملیات فرماندهی، کنترل و ارتباطات است.

این تمرینات با مشارکت نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در میادین، مراکز، مدارس آموزشی وابسته به نیروهای مسلح اردن برگزار خواهد شد.

برگزاری این تمرینات تا ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) ادامه دارد و اردن و ۲۷ کشور جهان اعم از آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، اتریش، بلژیک، هلند، یونان، نروژ، قبرس، عراق، عربستان، مصر، بحرین، قطر، کویت، لبنان، امارات، جمهوری چک، کانادا، ژاپن، برونئی، کنیا و تاجیکستان در آن مشارکت دارند.  

این نهمین دور برگزاری رزمایش «الأسد المتأهب» است و سال گذشته نیز این رزمایش با مشارکت اردن و آمریکا برگزار شد.