هشدار: ورزش در فضای باز خطرناک است

گروه سلامت الف،   3980603165

محققان هشدار می‌دهند، در پی افزایش گرمای هوا ورزش در فضای باز خطرناک است و تبعات متعددی در پی دارد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان هشدار می‌دهند، در پی افزایش گرمای هوا ورزش در فضای باز خطرناک است و تبعات متعددی در پی دارد. 

در یک گزارش جدید مرکز آب و هوایی، مشخص شده است که 82 درصد از شهرهایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، افزایش نگران کننده دما را داشته‌اند.

آمارها حاکی از آن است، از سال 1995 حدود 64 بازیکن فوتبال به دلیل گرمای هوا و ورزش در فضای باز جان خود را از دست داده‌اند. 

محققان تأکید می‌کنند، گرچه ورزش در فضای باز مفید است، اما این در شرایطی است که دمای هوا و سایر معیارها متعادل باشد؛ هنگامی که بدن افرادخود را با دمای خنک‌تر حتی نسیم تابستان وفق می‌دهد، سوخت و ساز بدن برای جبران کردن تنظیم می‌شود و درنهایت کالری بیشتری سوزانده می‌شود. 

یک گزارش جدید اقلیم مرکزی هشدار می‌دهد ، آمریکا و سایر کشورهای جهان در تابستان امسال مورد حمله موج‌های گرما قرار گرفته‌اند و حتی افراد سالم را نیز در معرض خطر قرارداده‌اند؛ به ویژه هنگامی که آنها خارج از باشگاه ورزش می‌کنند.

جولای گرم‌ترین ماه ثبت شده در 130 سال اخیر بود که منجر به بستری شدن تعداد زیادی از افراد شد. 

گرما علت اصلی مرگ و میر ناشی از آب و هوا است ، اگرچه این تلفات به طور معمول در بین کودکان، سالمندان یا خردسالان مشاهده می‌شود.