وزیر نیرو: ‌تابستان امسال ‌بدون خاموشی سپری شد

گروه اقتصادی الف،   3980603146

وزیر نیرو گفت: تا ۱۰ سال پیش سالانه ۵.۲۲ درصد رشد مصرف برق در کشور وجود داشت اما در تابستان سال ۹۷ رشد برق به ۳ درصد و در تابستان امسال به ۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان امروز در دومین روز از هفته دولت در حاشیه آئین افتتاح پست 400 کیلو ولتی صفادشت اظهار داشت: احداث این پست تأثیر مطلوبی بر وضعیت اطمینان و افزایش پایداری شبکه و تعدیل بار پست‌های مجاور در استان‌های تهران و البرز دارد.

وی سپس با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه ساخت نیروگاه و تولید برق در سال جاری بیان کرد: تا 10 سال پیش سالانه 5.22 درصد رشد مصرف برق در کشور وجود داشت اما در تابستان سال 97 رشد برق به 3 درصد و در تابستان امسال به یک درصد کاهش یافت.

وزیر نیرو با اشاره به تجهیز زیرساخت‌های تأمین برق مصرفی کشور افزود: ثبت رشد یک درصدی مصرف برق در زمان اوج مصرف یک رکورد محسوب می‌شود که سبب شد از ابتدای خرداد ماه تا 20 مردادماه بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون کیلووات ساعت انرژی صادر شود که منابع حاصل از این صادرات در صنعت برق کشور هزینه خواهد شد.

اردکانیان با تأکید بر اینکه پیک تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کرده‌ایم، تصریح کرد: رکورد ثبت شده مصرف برق امسال در زمان اوج مصرف بدون اعمال خاموشی در کشور بوده است.

وی سپس با اشاره به میزان بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین زیرساخت‌های روستایی اکنون میزان بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم ‌به 7 میلیون نفر رسیده ‌که تلاش داریم تا پایان سال تعداد روستاهای برخوردار از آب سالم به یک هزار و 124 روستا برسد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در سطح ملی و استانی خاطرنشان کرد: در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طرح‌های مدیریت مصرف تهیه شده و طرح استان خراسان جنوبی در کارگروه ملی تصویب شده و طرح خراسان رضوی نیز تهیه و طرح استان سیستان نیز در دست بررسی است.