تحلیل باهنر از مجادله روسای سابق دستگاه قضا و دستگیری پوری حسینی

گروه سیاسی الف،   3980602189

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه فردی که می خواهد شرکت های دولتی را وگذار کند باید هم دست پاک باشد و هم اختیارات داشته باشد، گفت: پوری حسینی فرد عاقل و فهمیده ای است.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز شنبه ۲ شهریور در محل این تشکل برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه بعضی گفتگوها و معاملات میان مسئولان فعلی و سابق به طور غیرضروری رسانه ای می‌شود، گفت: یکی از این موارد گفتگوهای دو بزرگواری بود که مدتها بر قوه قضائیه ریاست می کردند که یا به دلیل کم توجهی یا برخی خبرهای غیرمستندی که به گوش آنها رسیده بود این گفتگوها رسانه ای شد که جای تاسف دارد و امیدواریم تکرار نشود چرا که ما جزء پیروان علما هستیم. ضمن اینکه از علما می خواهیم که حواسشان باشد که این نوع گفتگوها رخنه هایی است که دشمن از آن سوءاستفاده می کند.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم هفته گذشته دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب بود که نکات مهمی در بیانات رهبر انقلاب وجود داشت. یکی از این نکات مهم  این بود که این دو سال باقی مانده برای دولت، زمان زیادی است ولی دولت ها توجهی نمی کنند و فکر می کنند دولت دیگر در سراشیبی است. یکبار در زمان افتتاح یکی از مجالس به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتیم، ایشان به ما گفتند این ۴ سال مثل ابر بهار می گذرد اما میرزاتقی خان امیرکبیر دوران صدارتش ۳ سال بود و ظرف ۳ سال این همه کار انجام داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یکی دیگر از نکات مهم در بیانات رهبر انقلاب را حساسیت ایشان به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ عنوان و اظهار کرد:  گرفتاری هایی که در مسئله اقتصاد پیش آمده را نمی توان تماما به تحریم ها نسبت داد. من در دوران دولت نهم و دهم گفتم که تحریم ها اگر چه ظالمانه است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات به تحریم ها بر می گردد و بیش از ۵۰ درصد آن به کارهای بی ربطی است که انجام می شود و یا کارهای مهمی است که باید انجام می شده اما نشده است؛ آقای روحانی هم حرف من را تایید کرد که بخش عمده ای از مشکلات کشور به مسائل داخلی بر می گردد نه تحریم ها.

باهنر با اشاره به سیاست های پولی فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد که به یک ثبات امیدوار کننده در اقتصاد منجر شده، است گفت: این در حالی است که روزهایی بر ما می گذشت که مثلا یک خبر مانند اینکه ناوگان نظامی فلان قلدر دنیا از فلان جا به سمت خلیج فارس حرکت کرده سبب می شد تا دلار ۲ هزار تومان افزایش یابد یا با یک لبخند فلان فرد کاهش می یافت اما در حال حاضر دلار ثابت شده و این ثبات قیمت دلار در حالی است که پهپاد زده اید، کشتی گرفته اند، کشتی گرفته ایم اما تغییری در قیمت دلار ایجاد نشد.

وی افزود: امیدواریم در ادامه دولت دوازدهم به ثبات قابل قبولی برسیم که این تشرها در اقتصاد ملی ما کم تاثیر و بعضا بی تاثیر باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به خبرهایی که در هفته های اخیر در خصوص مبارزه با فساد منتشر شده، اظهار داشت: مبارزه با فساد و رانت خواری جزء اصول اساسی کشور است اما در ادبیات اقتصاد سیاسی کشور هم حیف داریم و هم میل ولی جریانات سیاسی به میل ها توجه می کنند  ولی به حیف ها توجه نمی کنند. مثلا سالی ۱۰۰ میلیارد دلار انرژی را بی ربط مصرف می کنیم که تبدیل به رفاه، ثروت و توسعه نمی شود. اما رئیس سازمان خصوصی سازی را می گیرند بعد می روند سراغ اینکه ببینند چه شده است؟

وی گفت: این در حالی است که دولت دوازدهم اراده کرده که بانکها بنگاهداری نکنند؛ رهبر معظم انقلاب تاکید کرده است که نیروهای مسلح وارد فعالیت های اقتصادی نشوند؛ رئیس جمهور می گوید شرکت های زیرمجموعه شستا باید واگذار شوند؛ اما در این شرایط کدام آدم بی عقلی است که این شرکت ها را بخرد یا کدام آدم جرأتمندی هست که آنها را واگذار کند؟

باهنر تصریح کرد: کسی که می خواهد در میدان اقتصاد بجنگد هم باید چشم پاک باشد، هم دست پاک باشد و هم اختیارات داشته باشد. پوری حسینی آدم عاقل و چیزفهمی بود.  یا این نماینده های مجلس که گرفته اند و من در جریان جزئیات آنها نیستم؛ آیا فردی که بنگاهها را واگذار کرده باید تا آخر عمر به دادگاه برود؟