تظاهرات جدید در فرانسه، اینبار علیه نشست سران «جی 7»

گروه جهان الف،   3980602134

معترضان به برگزاری نشست سران «جی 7» در شهر «اوندای» در جنوب غربی فرانسه به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش فارس، همزمان با آغاز نشست سران «جی-7» در فرانسه، برخی اهالی این کشور روز شنبه به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند.

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» تظاهرکنندگان در شهر «اوندای» در جنوب غربی فرانسه به برگزاری نشست سران جی-7 در این کشور اعتراض کردند.

 

 در تصاویر مخابره شده از این رویداد شرکت کنندگان با حمل پرچم‌هایی اعتراض خود را به برگزاری این نشست نشان دادند. در پرچم‌های معترضان شعارهایی علیه برهم زنندگان تغییرات اقلیمی مشاهده شد.

از جمله نکات مهم در این نشست دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با سران کشورهای گروه هفت در فرانسه  و تمجید از سیاست‌های اقتصادی دولت خود  است.

ترامپ از شنبه تا دوشنبه در نشست گروه ۷ شرکت خواهد کرد. مقام‌های ارشد دولت آمریکا به شرط عدم افشای نام به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که او قرار است با سران کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، هند و کانادا دیدار کند.  

رویترز گفت‌وگوهای ترامپ با نمایندگان این کشورها را «پیچیده» توصیف کرده زیرا سیاست‌های تجارتی ترامپ باعث اختلاف بسیاری از اعضای گروه ۷ با دولت آمریکا شده است. علاوه بر مسائل تجاری، احتمال می‌رود سران کشورها با ترامپ در خصوص تمایل او برای ورود مجدد روسیه به گروه 7 هم اختلاف نظر داشته باشند. ترامپ چند روز پیش گفته بود از پیوستن مجدد روسیه به گروه 7 و تبدیل آن به گروه 8 حمایت می‌کند. 

در حالی که دولت فرانسه تدابیر امنیتی را برای برگزاری اجلاس سران جی 7 در شهر «بیاریتز» این کشور به شدت بالا برده، معترضان جنبش «جلیقه زردها» بدون توجه به این تدابیر، چهل و یکمین شنبه اعتراضی خود را آغاز کردند.