کمبود 1.5 میلیون واحد مسکن در کشور/ افزایش ساخت‌وساز قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

گروه اقتصادی الف،   3980601081 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کشور با کمبود 1/5 میلیون واحدی مسکن رو به رو است و سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد جدید نیز به این آمار افزوده می‌شود.

کمبود 1.5 میلیون واحد مسکن در کشور/ افزایش ساخت‌وساز قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش خانه ملت، مجید کیانپور افزایش 25 درصدی صدور پروانه های ساختمانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا مهم ترین اولویت بازار مسکن در شرایط کنونی حمایت همه جانبه برای افزایش تولید مسکن در کشور است.

وی افزود: بر اساس آمارها، کشور با کمبود 1/5 میلیون واحدی مسکن رو به رو است و سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد جدید نیز به این آمار افزوده می‌شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش 25 درصدی صدور پروانه ساختمانی نشان دهنده این است که سازندگان نسبت به آینده بازار ساخت و ساز مسکن چشم انداز روشنی دارند، البته افزایش صدور پروانه به معنای اجرای پروژه های عمرانی نیست.

کیانپور با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در دو ماه اخیر، گفت: یکی از دلایل این مسئله، برنامه‌ریزی کلان دولت برای تولید انبوه مسکن است، قطعا با افزایش تولید مسکن و کاهش تقاضا، قیمت ملک به تدریج کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر خریداران نیز به دلیل افزایش 120 درصدی قیمت مسکن، برای خرید مسکن مورد نظر خود دست نگه داشته‌اند تا در زمان مناسب و با کاهش قیمت‌ها، خرید کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم صبر استراتژیک مردم برای نخریدن مسکن در شرایط کنونی، امری موقتی است و نمی‌توان از این ابزار برای پایین آوردن مسکن استفاده کرد، بنابراین مهم ترین راهکار حمایت دولت از تولید مسکن در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سازندگان امروز به دلیل تلاطمات بازار مسکن قدرت ریسک خود برای فعالیت در عرصه ساخت و ساز را از دست داده اند که حل این مسئله نیازمند اعتمادسازی و اطمینان بخشی از سوی دولت است.