بازداشت مدیرعامل قند نقش‌جهان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی

گروه اقتصادی الف،   3980531179 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مدیرعامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان و دو تن از همکاران وی که به طور گسترده اقدام به عرضه و توزیع خارج از شبکه شکر می‌کردند، شناسایی شده و با صدور قرار قانونی توسط بازپرس رسیدگی کننده بازداشت و روانه زندان شدند.

محمدرضا حبیبی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار داشت: با تلاش و اقدام سریع و به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) مدیرعامل کارخانه قند نقش‌جهان اصفهان و دو تن از همکاران وی که به طور گسترده اقدام به عرضه و توزیع خارج از شبکه شکر می‌کردند، شناسایی شده و با صدور قرار قانونی توسط بازپرس رسیدگی کننده بازداشت و روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: بر اساس تحقیقات اولیه به عمل آمده مشخص شده که این افراد در چند ماه ابتدایی سال جاری بیش از 4700 تن شکر را با قیمت بالغ بر 1600 تومان بیش از قیمت مصوب با سندسازی و بهره‌گیری از دلالان عرضه کرده و در مجموع مبلغی بیش از 76 میلیارد ریال به جیب زده‌اند.

حبیبی یکی از علل و عوامل افزایش قیمت شکر و بحران در بازار در چند ماه اخیر را اقداماتی از این دست دانست و خاطرنشان کرد: در بازرسی به عمل آمده مقدار حدود 1000 تن شکر آماده توزیع خارج از شبکه نیز از انبار این متهمان کشف و ضبط شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: متهمان این پرونده در حال حاضر در بازداشت موقت به سر برده و پرونده آن‌ها در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان در حال رسیدگی است و پس از تکمیل تحقیقات در آینده نزدیک در دادگاه صالح محاکمه خواهند شد.

وی در پایان به مخلان نظام اقتصادی و امنیت هشدار داد: دستگاه قضایی با جدیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و همکاری ضابطان برخورد قاطع با مخلان در نظام اقتصادی و نظم و امنیت جامعه را در دستور کار دارد و اشد مجازات های قانونی را برای ایشان اعمال خواهد نمود.