ارزیابی استراماچونی از اولین بازی استقلال

گروه ورزشی الف،   3980531175

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با ماشین‌سازی حاضر شد.

به گزارش ايسنا،  استقلال فردا (جمعه) در چارچوب هفته نخست لیگ برتر به مصاف ماشین‌سازی تبریز می‌رود. آندره‌آ استراماچونی، سرمربیاستقلال در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: اول از همه می‌خواهم بگویم که بازی با ماشین‌سازی که خارج از تهران است برای ما آسان نیست. بازی با ماشین‌سازی در بازی دوستانه ساده نبود و در بازی فردا چندین تغییر خواهند داشت. من می‌دانم که بهترین دفاع وسطشان به پرسپولیس رفته و فروارد چپشان هم که تلفظ درست اسمش را نمی‌دانم هم در راه تراکتورسازی است.

او افزود: من می‌دانم که آن‌ها ترکیب ثابت خط میانی‌شان را خواهند داشت و آن را هم تقویت کردند. ماشین‌سازی دروازه‌بان خیلی خوبی در اختیار دارد. بدیهی است که ما برای پیروزی مقابل ماشین‌سازی آمدیم ولی برای آن‌ها احترام قائلیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: می‌دانم تراکتورسازی یکی از تیم‌های معروف ایران است. اگر اشتباه نکنم، مالک ماشین‌سازی همان مالک تراکتورسازی است. می‌دانم که تراکتورسازی اهداف زیادی برای این فصل دارد و تبریز یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است.

استراماچونی در ادامه درباره شرایط استقلال برای دیدار با ماشین‌سازی توضیح داد: ما دوره‌ آماده‌سازی پیش فصل پرکاری داشتیم و خیلی زیاد کار کردیم. می‌دانم که برای بازیکنان جدیدم، روش من روش متفاوتی خواهد بود. می‌دانم که این تغییر روش برای جا افتادن نیاز به زمان دارد. تمام بازیکنان ۱۰۰ درصد توانایی‌شان را در تمرینات نشان دادند. اگر چه تیم ما در خط حمله کامل نیست ولی همه بازیکنان آماده هستند.

او خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ما پیش‌فصل خوبی داشتیم. من به تمام بازیکنانم گفتم که باید بازی‌های دوستانه را فراموش کنند چون لیگ متفاوت است. از آن‌ها خواستم که فقط به بازی فردا فکر کنند که می‌دانیم سخت است و باید برای گرفتن سه امتیاز باید خیلی خوب بازی کنیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: من به تمام مربیانی که قبل از من در استقلال کار کردند احترام می‌گذارم. از اول فصل که شروع به کار کردیم، با همکارانم تلاش کردیم که بهترین عملکرد را برای استقلال داشته باشیم. خیلی سخت است که یک روش جدید را در تیم که متفاوت است و از ایتالیا آمده را پیاده کنیم. مهم این است که بازیکنان از همان ابتدا فهمیدند که نظم بسیار مهم است. به بازیکنانم گفتم که هرچه بیشتر کیفیتشان را در تمرین نشان دهند، شانس بیشتری برای بازی کردند دارند. من قبول ندارم که یک تیم می‌تواند در تمرین بهترین عملکرد را داشته باشد و در بازی هم بهترین نمایش را از خود نشان دهد. همانطور که گفتم تیم جوانی داریم و به هماهنگ کردن آن‌ها با یکدیگر نیاز داریم.

استراماچونی بیان کرد: وقتی که می‌خواهیم روش تیم را عوض کنیم و فوتبال مینیاتوری به نمایش بگذاریم به زمان نیاز داریم که بازیکنان با شرایط وفق پیدا کنند. وقتی استقلال به من پیشنهاد همکاری داد، از من خواستند که دانش و مهارتم را به ایران بیاورم و نشان دهم که چه کارهایی می‌توانم انجام دهم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به جمع‌بندی برای ترکیب نهایی استقلال رسیده است، اظهار کرد: ما چند چالش در پیش داریم که لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا است. از نظر من تیم ما هنوز کامل نیست و در بخش تهاجمی نیاز به بازیکن داریم. اگر به لیست سال گذشته تیم نگاه کنیم، چهار بازیکن در بخش تهاجمی استقلال یعنی منشا، ایسما، پاتوسی و باقری به دلایل مختلف از استقلال جدا شدند و در حال حاضر فقط دیاباته را داریم. در این سناریو نیاز داریم که بازیکنان جدیدی جذب کنیم.