نامه طلاب به آقایان یزدی و آملی لاریجانی : جبران کنید

گروه سیاسی الف،   3980530033

جمعی از طلاب طی نامه‌ای به آیان محمد یزدی و آملی لاریجانی ضمن گلایه از مناقشه کلامی ایجاد شده خواستار برخورد با عناصر نفوذی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است : ارادتمندان شما، شدیدا غمگینند از گردی که بر آبرو و اعتبار هر دو بزرگوار نشست، هرچند امیدواریم با تدابیر به موقعتان در اسرع وقت زایل گردد. ای کاش مطالب ابتدایی اساسا بیان نشده بود؛ ای کاش از سوی طرف مقابل، به پاسخ گویی در خفا اکتفا شده بود یا لااقل تنها آنچه مناسب با مصالح ملت و انقلاب است مطرح گشته بود.

به گزارش الف متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


«امروز برای حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایی که در ذهنهایمان هست و کدورتهایی که فرض کنید یک وقتی داریم، دست برداریم، برای خدا با هم باشیم. اگر این‌طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را خواهید صادر کرد به همه دنیا.» (امام خمینی رحمة الله علیه، اول فروردین ۱۳۶۲)


حضرات اساتید آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی (ادام الله افاضاتهما)
سلام علیکم
همان طور که مستحضرید امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل سال با دشمنانی مواجه است که بعد از استفاده از انواع حیل علیه این نظام، دیگر خود را دست خالی و ناتوان در برابر این بنای عظیم میدانند؛ اکنون شیاطین عالم امید بسته اند تا بتوانند با جنگ روانی و دروغ نمایی، مردم را ناامید کنند تا بلکه این نهضت را از درون متوقف سازند. در همین راستا هر لحظه مترصدند تا از کوچکترین سوژه ها در جهت القای ناامیدی و یأس و سیاه نمایی استفاده نمایند.


در مباحثی که اخیرا میان دو استادِ گرانقدر مطرح  شده است و مع الاسف فرصت طلبان را به طمع انداخته، نکته ای به عنوان وجه مشترکِ کلام و اراده ی هر دو بزرگوار، توجه ما را به خود جلب کرد؛ لذا بر آن شدیم که هم صدا با شما اساتیدِ عزیز این مطلب را بیان کرده و مطالبه نماییم.

مطلب مهم آن است که هر دو استاد بر عمل طبق قانون تأکید داشته و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر و قاطعانه از ناحیه ی دستگاه قضا به تخلفات در هر سطحی و از جانب هر شخصی هستید. طبیعتاً هرگاه رسیدگی به یک پرونده در دستگاه قضا به انجام برسد و نتایج آن اعلام گردد، راه برای شایعه پراکنان و تفرقه اندازان بسته شده و عمق و گستره ی تخلفات مشخص خواهد گردید و پاکی دامان مسئولین خدمتگزار اثبات و مفسدین نیز رسوا خواهند شد. فلذا مادام که رسیدگی به این پرونده کامل نشده و نتایجِ آن اعلام نگردیده، عرصه برای شایعه پراکنان و عناصر نفوذی و تفرقه افکن باز بوده و به تشویش اذهان عمومی می پردازند. 


طبعا برخورد با این خوش خدمتان به دشمنان انقلاب اسلامی، که امروزه کارویژه ی خود را در تفرقه انداختن میان بزرگان تعریف کرده اند، مجالی جداگانه می طلبد و از دستگاه قضا و ریاست محترمِ آن  میخواهیم تا حتماً بدان رسیدگی نمایند. لکن ناگزیریم از عرض مطلبی شاگردانه، محضر شما اساتید ارجمند و آن اینکه ارادتمندان شما، شدیدا غمگینند از گردی که بر آبرو و اعتبار هر دو بزرگوار نشست، هرچند امیدواریم با تدابیر به موقعتان در اسرع وقت زایل گردد. ای کاش مطالب ابتدایی اساسا بیان نشده بود؛ ای کاش از سوی طرف مقابل، به پاسخ گویی در خفا اکتفا شده بود یا لااقل تنها آنچه مناسب با مصالح ملت و انقلاب است مطرح گشته بود.

انتظار این بود که دو قاضی القضاة سابق تا روشن شدن تمامی ابعاد این پرونده ها تحمل می فرمودند و آنگاه درخصوص نقاط ابهام، با زبان لیّن به روشنگری می‌پرداختند و اتفاقا اولین مطالبه خود را، برخورد با عناصر نفوذی و معلوم الحالی بیان می داشتند که مأموریتی جز القای نادرست و جهت‌دار ناگفته‌ها و گفته‌های خصوصی و زمینه‌سازی ضربه زدن به جبهه انقلاب در حوزه های علمیه را ندارند.


گذشته از اینها، رسیدگیِ سریعتر به این پرونده نیازمند حمایت از قوه ی قضائیه است. لذا چنانچه همگی بر این نکته تأکید بورزیم و به حمایت از دستگاه قضا برآئیم ان شاء الله به زودی شاهد پایان یافتن شایعات و این شادی های زودگذر دشمنان خواهیم بود. در ضمن، از آنجا که به نظر می رسد در جریانات اخیر، بی مهریهایی نسبت به خدمات، نقاط قوت و پیشرفتهای قوه محترم قضاییه در دوره سابق صورت پذیرفته باشد، متواضعانه از ریاست جدید قوه می خواهیم تا در صورت صلاحدید، به جبران نقص اطلاع رسانی در زمینه خدمات دوران سابق پرداخته و مردم عزیز را با قوتهای میراثی که از پیش بجای مانده، آشنا سازند.


کلام آخر آنکه هر دو استاد بزرگوار، تجربه ی مبارزه با مفاسد را داشته اید و بهتر از هر کس مستحضرید که دستگاه قضا و ریاستِ آن در این مسیر با چه فشارهایی مواجه خواهند شد؛ ما اطمینان داریم که شما بزرگواران نیز، همانطور که از بیاناتتان مستفاد است حامی ریاستِ قوه ی قضائیه در این مسیر هستید و این مرقومه را بهانه ای قرار دادیم تا ضمن تبیین این نکته برای عموم ملت بصیر، این مطالبه ی اساسی از آیت الله رئیسی، ریاست محترم دستگاه قضا را به پشتوانه ی حمایت اساتید و بزرگان بیان کنیم تا ان شاء الله با همتی مضاعف به این پرونده و نیز موارد مشابه آن رسیدگی نموده و هر چه سریعتر نتایجِ آن را برای عموم مردمِ انقلابی بیان کنند.


بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه
بسیج طلاب حوزه علمیه صدر